Profesjonalna fotografia produktowa – inwestycja w sprzedaż online

Klient odwiedzający sklep internetowy nie ma możliwości dotknięcia produktu, sprawdzenia faktury czy poznania wagi towaru. Jedyne, czym się kieruje, to opis i wizualizacja. Wysokiej jakości zdjęcia reklamowe są zatem ważnym narzędziem sprzedażowym. Ich przygotowanie wymaga doświadczenia, odpowiedniego zaplecza technicznego oraz umiejętności obróbki cyfrowej. Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na współpracę z profesjonalnym studiem fotograficznym, takim jak fp360.pl z Poznania.
Packshoty i fotografia produktowa – jak zwiększają sprzedaż?
Z perspektywy klienta fotografia produktowa ma dwa główne zadania. Po pierwsze – ma wiernie odwzorować wygląd przedmiotu. Po drugie – musi budzić emocje i skojarzenia, które skłonią do zakupu. Odpowiednie światło potrafi wydobyć fakturę skóry w torebce, połysk kamienia w pierścionku czy elegancję linii sprzętu RTV. Detale, które dla amatora są niewidoczne, dla profesjonalnego fotografa stają się źródłem inspiracji dla przekonującego ujęcia.
Dobrze wykonane packshoty mają też inne zalety. Przede wszystkim pomagają zaoszczędzić cenny czas. Zamiast przygotowywać wiele wersji produktu, wystarczy jedna sesja zdjęciowa, która dostarczy kilkunastu ujęć – od klasycznych na białym tle po aranżacje lifestyle’owe.
Dzięki temu sklep internetowy wygląda spójnie i profesjonalnie, a jego asortyment prezentuje się atrakcyjnie niezależnie od kategorii. Klienci żywią przez to silniejsze przekonanie, że mają do czynienia ze sprzedawcami godnymi zaufania. fp360.pl dba o to, aby każda fotografia produktowa przechodziła cyfrową obróbkę, co pozwala dostosować efekty sesji do wymagań technicznych e-sklepów, jak np. odpowiedniej rozdzielczości, czy prędkości ładowania strony.
Zdjęcia reklamowe i ich szerokie zastosowanie
Choć głównym miejscem wykorzystania packshotów są karty produktowe, profesjonalne zdjęcia reklamowe mają dużo szersze zastosowanie. Raz przygotowane pliki mogą trafić do katalogów, broszur, prezentacji multimedialnych, a także do kampanii outdoorowych. Odpowiednio dobrana jakość i rozdzielczość sprawiają, że to samo zdjęcie sprawdzi się zarówno na ekranie telefonu, jak i na wielkoformatowym billboardzie.
fp360.pl ma doświadczenie w realizacji projektów dla branż o bardzo różnych wymaganiach. Pracując dla producentów luksusowej biżuterii, firma nauczyła się z właściwą precyzją oddawać kunszt wykonania niewielkich elementów. Natomiast portfolio związane ze sprzętem AGD i RTV to historia oddania proporcji, nowoczesnej linii produktu i… braku refleksów świetlnych na odbijającej powierzchni.
Studio kładzie nacisk na indywidualne podejście – rozumie, że każda marka musi mieć własny kod wizualny. Taka elastyczność w pracy nad zleceniem sprawia, że materiały są spójne z komunikacją firmy i wspierają jej wizerunek. Zapytaj fotografów fp360.pl, jakie zdjęcia reklamowe są w stanie dla Ciebie wykonać. Z pewnością szybko znajdziecie wspólny język, w którym wspólnymi mianownikami będą dwa słowa – sprzedaż i estetyka.