Res Futura i SentiOne łączą siły. Nowa jakość w raportowaniu danych i analizie wydźwięku wypowiedzi

<strong>Wystartowała współpraca pomiędzy kolektywem badawczym Res Futura, a technologiczną firmą SentiOne. Zespół zapowiada rewolucję w analizie dyskursu publicznego i monitoringu internetu. Partnerstwo analityczno-technologiczne ma na celu promowanie kontekstowej analizy jakościowej prowadzonej przez ekspertów Res Futura z zaawansowaną technologią sztucznej inteligencji i automatycznej analizy danych z monitoringu internetu dostarczaną przez SentiOne.</strong>
Realizacja wspólnego projektu analitycznego „Kto wygra wybory 2025?” zaowocowała unikalnym spojrzeniem na narracje, emocje i strategie komunikacyjne sztabów podczas kampanii prezydenckiej. Res Futura i SentiOne zdecydowały się pogłębić współpracę, w ramach której Res Futura będzie osadzać dane z monitoringu internetu w realiach i wzbogaci je o komentarz analityczny. Dzięki temu co miesiąc będą powstawały raporty prezentujące najważniejsze i najgłośniejsze tematy obecne w mediach.
– Współczesna debata publiczna to miliony internetowych dyskusji dziennie, pełnych emocji, kontekstów i zmieniających się narracji. Dzięki technologii SentiOne jesteśmy w stanie nie tylko wychwycić te głosy, ale również zrozumieć dominujący wydźwięk i dynamikę zmian w czasie. Automatyzacja jakościowej analizy danych, wsparta sztuczną inteligencją, pozwala podejmować decyzje szybciej i trafniej, na podstawie realnych sygnałów płynących z internetu. Partnerstwo z Res Futura to dla nas naturalny krok. Łączymy precyzję technologii z wieloletnim doświadczeniem oraz głębią analizy społecznej, oferując nową jakość w raportowaniu i interpretowaniu rzeczywistości cyfrowej. Ze wspólnych działań z Res Futura skorzystają dotychczasowi klienci SentiOne, oferta firmy została wzbogacona o inteligentne cykle raportowania jakościowego – mówi Jan Kołątaj, Business Director, SentiOne.
Każdy raport obejmować będzie szczegółową analizę najczęściej omawianych tematów w polskojęzycznym internecie, mapę emocji, czyli określenie dominującego wydźwięku w danej dyskusji (pozytywny, negatywny, neutralny), dane o zasięgu i dynamice tematu, wnioski i rekomendacje dla decydentów, mediów i organizacji społecznych.
W ramach współpracy zaplanowano także podcast i cykl wideo, w których przedstawiciele obu firm wraz z zaproszonymi gośćmi będą rozmawiać o trendach, języku debaty publicznej i wpływie mediów społecznościowych na rzeczywistość społeczną i polityczną.
– W erze nadmiaru informacji, viralowych narracji i skrótowych ocen, kluczowe staje się nie tylko to, co ludzie mówią, ale dlaczego to mówią i w jakim kontekście. Sama liczba wzmianek już nie wystarcza. Potrzebujemy analiz pogłębionych, interdyscyplinarnych i uwzględniających złożoność języka, emocji i dynamiki społecznej. Właśnie dlatego współpraca z SentiOne jest dla nas tak cenna – umożliwia nam połączenie jakościowego namysłu z możliwościami technologii opartej na sztucznej inteligencji. To krok w stronę odpowiedzialnego i precyzyjnego opisu cyfrowej rzeczywistości, który nie tylko informuje, ale też daje przestrzeń do refleksji i działania – dodaje Michał Fedorowicz, Przewodniczący Europejskiego Kolektywu Analitycznego Res Futura.
Pierwszy stworzony wspólnie raport dotyczy branży motoryzacyjnej i dostępny jest pod linkiem: https://sentione.com/blog/pl/samochody-memy-marzenia-raport-branzy-motoryzacyjnej/
::
O partnerach:
Res Futura – interdyscyplinarny kolektyw analityczno-badawczy zajmujący się analizą narracji społecznych, ekstremizmów cyfrowych i zmian w debacie publicznej. Autorzy m.in. głośnych raportów o antysystemowym nurcie i radykalizacji przekazów w sieci.
SentiOne – europejska platforma specjalizująca się w monitoringu internetu i automatycznej analizie danych z mediów społecznościowych. Wspiera organizacje w rozumieniu opinii klientów, zarządzaniu reputacją i szybkim reagowaniu dzięki sztucznej inteligencji.
Raporty, podcasty i kolejne aktualizacje dostępne będą na:
resfutura.pl
sentione.com/pl