Rusza 21. Golden Drum Festival!

Organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy festiwal Golden Drum, jeden z największych europejskich festiwali reklamowych, odbędzie się w dniach 7 - 10 października w miejscowościach Portorož i Piran w Słowenii. W tym roku do konkursu głównego spłynęło 1220 zgłoszeń z 24 krajów Nowej Europy. Dodatkowo ponad 100 młodych kreatywnych zarejestrowało się w w trzech konkursach Off Drum: Beat the Drum for Change 2014, Don't Text & Drive Poland oraz Don't Type & Drive Macedonia. Warto dodać, że 35,1 proc. wszystkich aplikacji konkursowych wypełnionych zostało przez niezależne agencje.

Przedstawiciele 37 krajów europejskich oraz z regionu Bliskiego Wschodu, którzy co roku biorą udział w konkursie Golden Drum, reprezentują rynek ponad 400 milionów konsumentów. Spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu Golden Drum zostały wybrane tylko najlepsze prace. Na zwycięskie zgłoszenia czeka 17 nagród Grand Prix, m. in.: Good Cause Grand Prix Award, Golden and Silver Drums, Golden Rose, Tartini Award, Golden Net, Brand Grand Prix, Virtuoso Awards and Golden Watch Award.

Ogólna liczba zgłoszeń do konkursu jest o 12,5 proc. niższa niż w zeszłym roku, warto jednak zauważyć, że do sekcji Multi Channel zostało zgłoszonych 17 proc. więcej aplikacji, co pokazuje strategiczną zmianę w pracy agencji w tym roku oraz kierunek rozwoju komunikacji kreatywnej. Dwie nowe gupy – T. Branded Content oraz W. Media zarejestrowały około 50 wpisów każda. Warto również dodać, że do tegorocznej edycji konkursu dołączył nowy kraj – Albania. 

Każdego roku około 800 uczestników z 40 krajów odwiedza Golden Drum Festival. W tym roku będą mieli oni okazję wysłuchać prezentacji ponad 30 wykładowców. Tematem przewodnim wystąpień będzie hasło „Creativity, Content and Happiness”. Cały program festiwalu znajduje się na stronie WWW wydarzenia

Golden Drum Festival 21

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF