Ruszył konkurs na najlepsze raporty społeczne!
Ruszył nabór do ósmej edycji konkursu „Raporty Społeczne - Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu”. Od 22 września do 31 października br., firmy, które przygotowały raport CSR/zrównoważonego rozwoju obejmujący 2013 rok mogą poprzez stronę zgłosić go do oceny jury. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Konkurs Raporty Społeczne od 2007 roku wskazuje najlepiej sporządzone raporty społeczne wydawane w naszym kraju. Są one sprawozdaniem pozafinansowej działalność firm i organizacji, która obejmuje ich wpływ na społeczeństwo i środowisko. Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki tej inicjatywie wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami.
Najlepiej sporządzone raporty społeczne wybierane są w następujących kategoriach:
- Nagroda główna,
- Najlepszy debiut,
- Nagroda internatów,
- Nagroda Ministerstwa Gospodarki.
Organizatorzy przyznają również wyróżnienia.
Raport można zgłosić poprzez formularz dostępny na stronie internetowej konkursu www.raportyspoleczne.pl do 31 października. W konkursie ocenione mogą zostać jedynie raporty wydane w języku polskim, które obejmują sprawozdanie za rok 2013 i dotyczą działań w Polsce. W dniach 12 listopada – 2 grudnia głosować na najlepszy raport będą internauci, a 9 grudnia odbędzie się konferencja podsumowująca tegoroczną edycję konkursu wraz z przyznaniem nagród.
– Istnieje coraz więcej powodów, żeby firmy publikowały nie tylko informacje o swojej sytuacji finansowej, ale także dane dotyczące ich wpływu społecznego i środowiskowego. Doświadczenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, również wynikające z organizacji konkursu Raporty Społeczne, pokazuje, że takie sprawozdania pozwalają na uzyskanie pełniejszego obrazu kondycji firmy, większej transparentności i łatwiejszego porównywania firm w ramach branży. Warunek jest jeden – firma musi przygotować wiarygodny, kompletny raport, najlepiej zgodny z międzynarodowymi standardami raportowania, a nie promocyjną laurkę – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i przewodnicząca jury konkursu.
Konkurs współorganizują: Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmy PwC Polska i SGS Polska.