Stowarzyszenie Producentów Reklamowych podsumowuje pierwszy rok działalności i wybiera nowy zarząd.

W czwartek 27.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 23 domy produkcyjne aktywnie działające w obszarze produkcji filmów do komunikacji marketingowej.
Podczas spotkania podsumowano pierwszy rok działalności i wybrano nowy zarząd, w którego skład weszli:
Arleta Robinson (Lucky Luciano Pictures) – prezeska
Tomek Dławichowski (Timecode Film Production) – wiceprezes
Jarek Gajewski (Lemon) – członek zarządu
Tomek Hryniszyn (Baltica Film) – wiceprezes
Magda Olak (Tank Production) – członkini zarządu
Członkami Komisji Rewizyjnej zostali:
Maciej Maciantowicz (Dynamo)
Piotr Miklaszewski (Feelmovie) – przewodniczący
Konrad Mikołajczyk (Film Produkcja)
Mariusz Pietkiewicz (M5 Film)
„Najważniejszym zadaniem nowego zarządu Stowarzyszenia Producentów Reklamowych będzie wzmacnianie naszej organizacji wewnętrznie i rozwijanie znaczenia SPRu w branży. Szczegóły planu na kolejny rok działalności będziemy konsultować ze wszystkimi członkami, ale już dziś wiemy, że zależy nam na zacieśnianiu dialogu z naszymi klientami, w celu wypracowania wspólnego rozumienia tego, czym są efektywna produkcja reklamowa i dobry przetarg.
Planujemy również wdrażanie wybranych standardów wypracowanych przez rynki zagraniczne, m.in. na polu zrównoważonego rozwoju. Właśnie staliśmy się pełnoprawnym członkiem CFPe – organizacji zrzeszającej producentów reklamowych w całej Europie i od razu intensywnie włączamy się w jej działania.
Będziemy też wspierać młodych producentów i pracowników branży, dzieląc się naszym doświadczeniem i współpracując ze szkołami filmowymi.
Marzy mi się nowy konkurs branżowy, firmowany przez SPR, ale to wymaga jeszcze wewnętrznych rozmów w Stowarzyszeniu. Osobiście chciałabym tak kierować działalnością SPR, by członkowie Stowarzyszenia czuli, że ich obecność w naszej organizacji przynosi im wymierne korzyści i przyczynia się do ich lepszego funkcjonowania w branży reklamowej.
Jesteśmy otwarci dla wszystkich domów produkcyjnych, niezależnie od skali ich działalności
i zachęcamy do dołączenia do nas. Tylko razem możemy realnie zmieniać branżę, która od wielu lat oczekuje na uporządkowanie ważnych dla jej działania procesów.” – powiedziała nowa prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych.
Organizacja szacuje, że na profesjonalnym rynku produkcji działa około 40 domów produkcyjnych, z czego 23 już należy do Stowarzyszenia, a kolejne są w procesie przyjmowania.
Stowarzyszenie Producentów Reklamowych, to organizacja działająca na rynku od kwietnia 2022 roku. Jej celem jest reprezentowanie interesów szerokiego środowiska producentów filmów reklamowych oraz działanie w kierunku rozwiązywania problemów i wyzwań stojących przed branżą. SPR współpracuje blisko z innymi organizacjami branżowymi w Polsce i za granicą w celu wypracowania wspólnych standardów.
W ramach SPR działa 8 grup roboczych, pracujących nad istotnymi dla organizacji sprawami.
Grupa prawna (umowy z podwykonawcami, ujednolicone dokumenty produkcyjne)
Grupa komunikacji i PR (kontakt z mediami branżowymi i wizerunek)
Grupa Film Crews (kontakty z przedstawicielami ekip filmowych, wdrażanie dobrych praktyk).
Grupa BHP (wytyczne BHP podczas zdjęć jak i w pre oraz post produkcji).
Grupa Zagranica (wymiana doświadczeń z organizacjami i podmiotami zagranicznymi. Promocja członków SPR zagranicą).
Grupa Adgoesgreen & Kodeks Etyczny (współpraca ze SKM SAR przy tworzeniu katalogu „zielonych” rozwiązań, redukujących negatywny wpływ branży na środowisko).
Grupa Szkolenia i Warsztaty (opracowanie tematów i przeprowadzenie szkoleń dla członków SPR oraz klientów).
Grupa Standardów Produkcji (wypracowanie standardów produkcji reklamowej i nadzorowanie ich przestrzegania).
Obecnie Stowarzyszenie Producentów Reklamowych zrzesza 23 domy produkcyjne:
Baltica Film
Bites Studio
Dobro Films
Dynamo Film
F25
Feel Movie
Film Fiction
Filmokracja
Film Produkcja
Film Reaktor
Graffiti Films
HighNoon
Houdini Film
Lemon
Lucky Luciano Pictures
Studio Filmowe M5
Moon Films
Spokój Film
Tank Production
Timecode Film Production
Truskavka
Watchout Studio
Warsaw Witches Association
Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR) powstało w kwietniu 2022r. Stowarzyszenie przyjęło jako cele: poprawę warunków pracy zespołów produkcyjnych i ekip zdjęciowych, wypracowanie etycznych zasad pracy, wzmocnienie eksperckiej roli producentów i kierowników produkcji w procesie powstawania filmów reklamowych, wzmocnienie atrakcyjności całej branży dla młodych pracowników. Do Stowarzyszenia mogą przystąpić domy produkcyjne, które otrzymały rekomendację co najmniej dwóch aktualnych członków oraz podpisały zobowiązanie do przestrzegania statutu.