BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

SYSTEM COCA-COLA I GLOVO ŁĄCZĄ SIŁY, BY POMÓC POTRZEBUJĄCYM W RAMACH AKCJI „CZAS WEZWAĆ POSIŁKI”

<strong>System Coca-Cola i Glovo ruszyły ze wspólną akcją „Czas wezwać posiłki”, której celem jest wsparcie najbardziej potrzebujących osób. Dzięki niej, firmy przygotują i dostarczą paczki żywnościowe dla beneficjentów Banków Żywności. Akcja potrwa do 30 listopada 2025 roku i będzie realizowana wyłącznie za pośrednictwem aplikacji Glovo.</strong>

W ramach inicjatywy system Coca-Cola i Glovo przekażą ekwiwalent odpowiadający wartości jednego posiłku za każdy zakupiony w aplikacji Glovo produkt marki Coca-Cola, Fanta, Sprite lub Cappy. Zebrane środki zostaną przeznaczone na przygotowanie paczek żywnościowych dla osób objętych pomocą, za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności.

– Dzięki współpracy z Glovo i Federacją Polskich Banków Żywności możemy wspólnie sprawić, by posiłki trafiły tam, gdzie są najbardziej potrzebne. To wyjątkowa inicjatywa, dzięki której każdy zakup napoju staje się gestem solidarności i realnego wsparcia – mówi Katarzyna Borucka, dyrektorka ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Wspólnie przeciwko marnowaniu i niedoborowi żywności

Celem akcji „Czas wezwać posiłki” jest nie tylko wsparcie osób w trudnej sytuacji, ale także zwrócenie uwagi na problem niedożywienia i marnowania żywności. Partnerem społecznym jest Federacja Polskich Banków Żywności, zrzeszająca 31 lokalnych banków działających na terenie całego kraju. Posiłki trafią m.in. do rodzin wielodzietnych, osób w kryzysie bezdomności, bezrobotnych, z niepełnosprawnościami, seniorów oraz dzieci.

– System Coca-Cola jest naszym strategicznym partnerem od lat, a wspólna akcja z Glovo pokazuje, jak współpraca firm i konsumentów może przyczyniać się do poprawy sytuacji osób potrzebujących. Dzięki akcji „Czas wezwać posiłki” możemy dotrzeć z pomocą do tysięcy rodzin i seniorów w całej Polsce, co jest szczególnie ważne w okresie przedświątecznym – mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Jak dołączyć do akcji?

Każdy użytkownik aplikacji Glovo, który w okresie od 3 do 30 listopada 2025 roku złoży zamówienie zawierające napój marki Coca-Cola, Fanta, Sprite lub Cappy, automatycznie przyczyni się do przekazania ekwiwalentu jednego posiłku dla osoby potrzebującej.

Aby wziąć udział w akcji należy:

  1. Zalogować się do aplikacji Glovo (można ją pobrać w sklepie App Store lub Google Play).
  2. Dodać do koszyka dowolny napój marki Coca-Cola, Fanta, Sprite lub Cappy.
  3. Złożyć i opłacić zamówienie w dowolnej restauracji lub sklepie partnerskim.

– Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w tej inicjatywie razem z systemem Coca-Cola i Federacją Polskich Banków Żywności. Każde zamówienie złożone w naszej aplikacji przyczynia się do wsparcia osób potrzebujących, które zyskują realną pomoc – mówi Alicja Wirkowska, Brand Ads Lead w Glovo.

Na początku grudnia, planowana jest kolejna wspólna inicjatywa partnerów – pakowanie paczek z jedzeniem dla potrzebujących, co będzie symbolicznym podsumowaniem efektów całej akcji.

Wspólna inicjatywa systemu Coca-Cola, Glovo i Federacji Polskich Banków Żywności pokazuje, że realna pomoc może zaczynać się od codziennych decyzji. Dzięki współpracy firm, organizacji społecznych i konsumentów drobne gesty zamieniają się w konkretne wsparcie – tysiące posiłków, które trafią do osób w trudnej sytuacji.

Akcja będzie realizowana w zaplanowanym okresie lub do momentu wyczerpania dostępnych środków. Więcej informacji o kampanii dostępnych jest na stronie: Czas wezwać posiłki

 ::

O COCA-COLA HBC Polska:

Coca-Cola HBC Polska to drugi największy na świecie pod kątem sprzedaży rozlewca napojów The Coca-Cola Company, który dociera do ponad 700 milionów konsumentów. Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Zero Cukru Zero Kofeiny, Fanta, Sprite (oraz ich bezcukrowe warianty), Kinley, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn i Monster oraz herbaty mrożone Fuzetea. W ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się również portfolio Caffè Vergnano oraz Costa Coffee, a także wyroby alkoholowe: wódki Potocki oraz Finlandia, produkty Campari: gama win i wermutów Cinzano, gin Bulldog, gin Bickens oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord. W 2023 rok do oferty dołączyła także kategoria piw z markami: Corona, Bud, Franziskaner, Beck’s, Stella Artois, Hoegaarden oraz Leffe.

Poza rozwojem portfolio firma skupia się na tworzeniu otwartego i inkluzywnego środowiska pracy dla ponad 16 000 pracowników w Polsce, jednoczenie nieustannie szukając rozwiązań, które zbliżają Coca-Coala HBC do osiągnięcia celu NetZero do 2040 roku. To podejście pozwala utrzymać firmie pozycję lidera rynku także w zakresie zrównoważonego rozwoju, co potwierdzają wyniki prestiżowych rankingów ESG, takich jak Dow Jones Best-in-Class Indices, CDP, MSCI ESG, FTSE4Good oraz ISS ESG.

O GLOVO:

Glovo to wiodąca platforma technologiczna łącząca klientów, firmy i kurierów. Działa w modelu multicategory, oferując szybki dostęp do wielu kategorii usług lokalnych restauracji, sklepów i supermarketów. Glovo to lider Quick Commerce – nowej generacji e-commerce, którego misją jest zbudowanie największego internetowego rynku oferującego dostęp do dowolnego produktu w ciągu minut. Założona w 2015 roku, w Barcelonie, platforma działa w 22 krajach w Europy, Azji Środkowej i Afryki.

Więcej informacji o Glovo można znaleźć na stronie: https://about.glovoapp.com/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF