BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

The Sport Connection. Wiedza, kontakty, inspiracja

W dniach 15-16 października 2025 roku w wałbrzyskim Centrum Aktywnego Wypoczynku Aqua Zdrój odbędzie się pierwsza edycja konferencji The Sport Connection. To dwudniowe wydarzenie ma ambicje stać się jednym z najważniejszych punktów w kalendarzu ludzi związanych z polskim sportem.

Spotkanie organizowane przez Fundację The Sport to przestrzeń, w której świat sportu, samorządów i biznesu spotykają się nie tylko po to, by rozmawiać o wyzwaniach, ale przede wszystkim – by szukać realnych rozwiązań.

Prelegentami są przedstawiciele związków sportowych, prezydenci miast, menedżerowie klubów, sponsorzy, trenerzy i sportowcy. Konferencja skierowana jest do wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób związani są ze sportem.

– The Sport Connection łączy teorię z praktyką, inspirację z konkretem, pasję ze strategią. Jestem przekonany, że dla jednych to wydarzenie będzie okazją do poznania najlepszych praktyk w zarządzaniu sportem, a dla innych szansą na nawiązanie kontaktów, które zaowocują wspólnymi projektami – mówi Zbigniew Gucwa, prezes Fundacji The Sport i inicjator wydarzenia.

Sport jako inwestycja w rozwój społeczny

Pierwszy dzień konferencji poświęcony będzie roli sportu w strategii rozwoju samorządów. W dyskusjach wezmą udział m.in. Maja Włoszczowska, utytułowana zawodniczka kolarstwa górskiego, Sebastian Chmara, prezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha i Rafał Jurkowlaniec, prezes Dolnośląskiego Związku Kolarskiego. Będzie mowa o tym, jak mądrze łączyć sport z polityką społeczną i gospodarczą, jak wykorzystywać potencjał infrastruktury sportowej oraz w jaki sposób samorządy mogą skutecznie współpracować z sektorem prywatnym.

Kolejne bloki tematyczne skupią się na turystyce rowerowej, modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w budowie obiektów sportowych oraz nowoczesnym finansowaniu i sponsoringu.

Nie zabraknie inspirujących wystąpień – o swojej sportowej drodze zawodowej opowiedzą.in. Tomasz Kryk, twórca sukcesów polskich kajakarek, a także Maja Włoszczowska, medalistka olimpijska.

Praktyka, wiedza i inspiracje

Drugi dzień wydarzenia skoncentruje się na zarządzaniu klubami sportowymi, HR w sporcie oraz organizacji imprez sportowych. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Maciej Grabek (Grabek Promotion), Łukasz Miadziołko (Maraton Poznań) czy Jakub Kubiński (Enea Bydgoszcz Triathlon) – osoby, które na co dzień tworzą największe wydarzenia sportowe w Polsce.

Uczestnicy wezmą również udział w warsztatach z zakresu marketingu i komunikacji w sporcie, podczas których eksperci podpowiedzą, jak budować wizerunek zawodnika, klubu i marki w mediach społecznościowych.

Konferencję zamknie spotkanie z Dariuszem Baranowskim, swego czasu znanym kolarzem, a obecnie komentatorem sportowym, który opowie o swojej drodze od wałbrzyskich tras do zawodowego peletonu w Hiszpanii.

Wspólny mianownik: współpraca

Sport sam w sobie jest wartością, ale jego prawdziwa siła ujawnia się dopiero wtedy, gdy łączy ludzi i idee. – The Sport Connection to platforma wymiany doświadczeń i perspektyw, bo każdy – związek, sportowiec, klub, samorząd, sponsor – ma inny punkt widzenia. Łatwo znaleźć te wspólne, tylko trzeba o tym rozmawiać. Nasza konferencja ma w założeniu stać się miejscem, w którym sport łączy ludzi, niezależnie od tego, czy reprezentują samorząd, klub sportowy czy biznes – podkreśla Zbigniew Gucwa. – Chcemy także, by uczestnicy konferencji wyjechali z Wałbrzycha z konkretną wiedzą, inspiracjami i nowymi kontaktami. Jesteśmy przekonani, że to właśnie współpraca, i to na wielu poziomach, jest kluczowa dla rozwoju sportu w Polsce.

Partnerzy i patroni

Wydarzenie powstało dzięki zaangażowaniu licznych partnerów i sponsorów. Sponsorem tytularnym jest Omoda Jeacoo Nawrot, a strategicznymAMZ Poland. Wśród partnerów znajdują się m.in. Miasto Wałbrzych, PCG, Aqua Zdrój, LH, Right Information, BMC, Veloshop, Taurus, Adsystem, Decathlon Szczawno-Zdrój oraz Bebeto.

Nad komunikacją i relacjami z mediami czuwać będą Naszosie.pl oraz The Sport, pełniące rolę partnerów medialnych.

Informacje i zgłoszenia

  • The Sport Connection
  • 15-16 października 2025 r.
  • Centrum Aktywnego Wypoczynku Aqua Zdrój, Wałbrzych

Szczegółowy program:
https://gvttraining.pl/konferencja-the-sport-connection/

Zgłoszenia:
https://zapisy.activenow.pl/gvt-wydarzenia/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF