Wyniki badania Mediapanel za czerwiec 2025 – outdoor. Poniżej prezentujemy zagregowane miesięczne dane na temat reklamy zewnętrznej w Polsce.

Podstawą wyników są objęte badaniem Mediapanel nośniki tradycyjne (OOH) oraz cyfrowe (Digital OOH). Zaktualizowaliśmy metodologię pomiaru nośników reklamy zewnętrznej od 1 czerwca 2025 r., rewidując segmentację promieni pomiaru.
Aktualizacja metodologii to efekt prac rozwojowych, realizowanych przez Gemius wspólnie z Zespołem Metodologicznym OOHlife, których celem jest maksymalna precyzja prezentowanych w badaniu Mediapanel danych. Zastosowana już w czerwcowych wynikach segmentacja promieni pomiaru uwzględnia rodzaj nośnika (tradycyjny/digitalowy), jego rozmiar oraz/lub umiejscowienie.
Mediapanel to pierwsze w Polsce cross-mediowe badanie jednoźródłowe, dzięki któremu można określać łączny zasięg poszczególnych kanałów mediowych oraz szacować potencjał całych grup mediowych. Uwzględniony w badaniu pomiar reklamy zewnętrznej pozwala na prezentację dotyczących jej danych na tle innych mediów: telewizji, radia i internetu.
W czerwcu zasięg reklamy zewnętrznej wyniósł 89,3% (zasięg All, w populacji Polaków 7-75), z czego tradycyjnych nośników OOH (outdoor traditional) – 74,1%, natomiast cyfrowych (outdoor digital) – 84,8%. Liczba realnych użytkowników reklamy zewnętrznej wyniosła 29,2 mln, w tym 15 mln mężczyzn i 14,2 mln – kobiet.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że sieć nośników Warexpo zlokalizowana jest w Warszawie, z kolei dane firmy IMS dotyczą wyłącznie nośników cyfrowych (DOOH).
::
Mediapanel
Mediapanel to jednoźródłowe badanie cross-mediowe, obejmujące pasywny poziom konsumpcji internetu, telewizji, radia i outdooru, realizowane dzięki współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu, Komitetu Badań Radiowych oraz OOHlife Izby Gospodarczej. Kompleksowe rozwiązanie stanowi połączenie standardu badania internetu, standardu pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego badania Gemius. Mediapanel prezentuje dane w podziale na 7 typów mediów: PC, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio oraz Outdoor, w ramach 23 wystandaryzowanych wskaźników. Wyniki badania pozwalają określić łączny zasięg poszczególnych kanałów mediowych oraz szacować potencjał całych grup mediowych. Rozwiązanie dedykowane jest wszystkim podmiotom na rynku mediów: marketerom, wydawcom, agencjom reklamowym oraz domom mediowym. Wyniki badania dostępne są codziennie, za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu online.
::
Gemius
Gemius to polska firma badawczo-technologiczna, która od ponad 25 lat z sukcesem rozwija i wdraża w Polsce oraz za granicą autorskie technologie badania mediów cyfrowych. Gemius mierzy m.in. oglądalność stron www i aplikacji internetowych, słuchalność treści audio w radiu i internecie, oglądalność treści wideo zarówno w telewizji jak i w playerach internetowych, a także oglądalność i słuchalność reklam towarzyszących konsumpcji tych wszystkich rodzajów treści. Firma działa na 16 rynkach europejskich. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, media, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji na stronie: www.gemius.pl.
::
OOHlife Izba Gospodarcza
OOHlife Izba Gospodarcza to organizacja branżowa wspierająca rozwój rynku reklamy zewnętrznej i Digital OOH w Polsce. Izba promuje innowacje, wspiera wdrażanie nowoczesnych technologii i działa na rzecz zwiększenia udziału reklamy OOH w rynku mediowym. Jej misją jest rozwój infrastruktury nośników, wspieranie kreatywności oraz wyznaczanie nowych standardów w sprzedaży powierzchni reklamowych. OOHlife aktywnie umacnia pozycję reklamy zewnętrznej jako kluczowego elementu współczesnych strategii marketingowych, łącząc tradycję z cyfrową przyszłością.