...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Z czego powinna składać się strategia content marketingowa?

Content marketing to jedna z najpopularniejszych form promocji marki, która pozwala na budowanie zaangażowania, lojalności i zwiększanie sprzedaży. Aby skutecznie wykorzystać potencjał content marketingu, warto opracować strategię, która pozwoli na efektywne działania. Chcesz wiedzieć, z czego powinna składać się strategia content marketingowa, która przełoży się na sukces Twojej marki? Zapoznaj się z dalszą częścią tekstu!

Określ cele kampanii

Zanim podejmiesz konkretne działania z zakresu content marketingu, określ cel swojej kampanii. W zależności od branży, a także produktów czy usług, które oferujesz, priorytety mogą się znacząco różnić. Na czym powinieneś skupić szczególną uwagę?

  • Zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • zbudowanie określonego wizerunku marki,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • budowanie zaangażowania i lojalności odbiorców.

Rzetelne określenie celu znacząco ułatwi Ci dopasowanie działań content marketingowych do potrzeb biznesu.

Zdefiniuj i poznaj grupę docelową

Kolejnym ważnym krokiem jest zdefiniowanie grupy docelowej. Określ kim są Twoi potencjalni klienci, co ich interesuje, jakie problemy chcą rozwiązać i w jaki sposób korzystają z produktów czy usług. Na tej podstawie stworzysz dopasowane treści, które będą skutecznie przyciągać i angażować właściwych odbiorców.

Przy określaniu targetu zwróć szczególną uwagę na dane demograficzne, a także poziom wykształcenia i zainteresowania potencjalnych klientów. Ponadto skup się na tzw. psychografii. To metoda badań, która pozwala określić cechy osobowościowe, wartości, przekonania i styl życia grupy docelowej.

Prawidłowe zdefiniowanie grupy docelowej polega także na zrozumieniu poszczególnych etapów ścieżki klienta. Postaraj się ustalić jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiające się na kolejnych etapach procesu zakupowego. W ten sposób będziesz w stanie tworzyć treści, które pomogą klientom pokonać ewentualne bariery na drodze do zakupu.

Stwórz harmonogram treści

Niezbędnym elementem skutecznej strategii content marketingowej jest plan treści. Możesz opracować go na podstawie wyznaczonych celów i zdefiniowanej grupy docelowej. W planie treści warto uwzględnić:

  • tematy, które poruszysz w publikacjach,
  • formę dystrybuowanych treści (np. posty, artykuły),
  • kanały dystrybucji,
  • częstotliwość publikowania treści,
  • osoby odpowiedzialne za tworzenie contentu.

W harmonogramie treści najważniejsza jest konsekwencja. Postaraj się, aby Twój content był publikowany cyklicznie i tworzył spójną, logiczną całość. Poszczególne treści możesz umieszczać zarówno w mediach społecznościowych, jak i na swojej stronie internetowej. Dobrym sposobem na regularną dystrybucje treści jest także newsletter.

Jak mierzyć skuteczność content marketingu?

Skuteczność content marketingu można mierzyć na wiele sposobów, zależnie od celów biznesowych i strategii. Które z nich są najbardziej miarodajne?

  • Wzrost ruchu na stronie internetowej — liczba odwiedzin na stronie po opublikowaniu treści ukazuje poziom skuteczności kampanii. Możesz mierzyć ruch organiczny lub płatny.
  • Czas spędzony na stronie — jeśli od rozpoczęcia kampanii, odwiedzający zaczęli spędzać więcej czasu na stronie, to sygnał, że treść jest interesująca i angażująca.
  • Konwersje — w przypadku gdy content ma na celu zwiększenie sprzedaży lub generowanie leadów, konwersje są świetną miarą skuteczności. Możesz mierzyć ilość leadów, które zostały wygenerowane po opublikowaniu treści.
  • Współczynnik zaangażowania — mierzy, jak często użytkownicy podejmują działania związane z opublikowaną treścią (m.in. udostępnianie, lajkowanie, komentowanie). Liczba interakcji daje wyraźny sygnał, czy treść jest ciekawa i angażująca dla odbiorców.
  • Współczynnik odrzuceń — określa jak często użytkownicy opuszczają witrynę po obejrzeniu tylko jednej strony. Wysoki współczynnik odrzuceń może wskazywać na to, że treść jest nieinteresująca lub niedopasowana do oczekiwań użytkowników.

Jak widzisz skuteczna kampania content marketingowa wymaga przemyślanej strategii. Profesjonalna agencja marketingu internetowego Ci w tym pomoże! Jeśli szukasz firmy, która pomoże Ci stworzyć taką strategię, odezwij się do nas! Nasi specjaliści wykorzystają swoją wiedzę i doświadczenie, aby osiągnąć założone cele.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF