Złote Spinacze rozdane

6 grudnia 2013 r. odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie na najlepsze kampanie PR zrealizowane w okresie 2012/2013. Spośród 250 zgłoszeń przesłanych do I etapu Złotych Spinaczy, nominację do nagrody głównej otrzymało w sumie 81 kampanii.
Statuetki wręczano w 28 kategoriach: 16 głównych, 2 specjalnych oraz 10 sektorowych. W tegorocznej edycji konkursu w dwóch kategoriach jury przyznało miejsca ex aequo: „Kampania społeczna” oraz „Launch nowego produktu, usługi lub firmy”. W kategorii głównej „PR korporacyjny” oraz kategorii sektorowej „Uroda” grono jurorów zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej.
Lista zwycięzców Konkursu Złote Spinacze 2013:
KATEGORIE GŁÓWNE
PR korporacyjny:
- Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej
PR produktu:
- Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2 za kampanię „Coca-Cola. Podziel się radością! czyli magia imion”
Kampania edukacyjna:
- Konfederacja Lewiatan za kampanię „Przedsiębiorcy tworzą”
Komunikacja antykryzysowa lub komunikacja kryzysowa:
- Lighthouse Consultants za kampanię „Sprawa poznańska, czyli zażegnanie kryzysu w zarodku”
Public affairs i lobbying:
- FleishmanHillard za kampanię „Forum Rozwoju Efektywnej Energii (FREE)”
Kampania społeczna:
- 180heartbeats + JUNG v. MATT za kampanię „Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna”
- Ogilvy PR za kampanię ” Język polski jest ą-ę”
Komunikacja wewnętrzna:
- BNP Paribas Bank Polska za kampanię „Porozmawiajmy o kampanii”
Event komercyjny:
- Neinver Polska i Imago Public Relations za „Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw”
Event Społeczny:
- Go Culture i Fundacja „Kultura nie boli” za „Big Book Festival 2013”
Launch nowego produktu, usługi lub firmy:
- Publicon Public Relations za Kurkowa 14
- Walk PR za „Bractwo Feniksa-Walk PR dla Carlsberg Polska”
Corporate Social Responsibility:
- Orange Polska za Pracownie Orange
PR miejsca, miasta lub regionu:
- PR Inspiration za kampanię „Mall Wall Art”
Social media:
- Sarota PR za kampanię „SAPPHIRE rozGRYwka”
Business-to-business PR:
- Makro Cash and Carry Polska za „Korona Smakosza”
PR finansowy i relacje inwestorskie
- Nobili Partners za kampanię „Komunikacja programu publicznych emisji obligacji korporacyjnych PCC Rokita S.A.”
Sektor publiczny:
- Partner of Promotion za kampanię „dalEKOwzroczni – przyszłość w czystych barwach”
KATEGORIE SPECJALNE
Kreatywność:
- 180heartbeats i JUNG v. MATT za „Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna”
Efektywność:
- Ogilvy PR za „Język polski jest ą-ę”
KATEGORIE SEKTOROWE:
Technologia, IT, telekomunikacja:
- Intel Technology Poland i Monday Public Relations za kampanię „Intel Extreme Masters Katowice, czyli mistrzostwa świata w cybersporcie po raz pierwszy w Polsce”
Finanse:
- ING Życie za kampanię „Zrób Rakowi Wspak – niestandardowe działania PR dla produktu – ubezpieczenia na wypadek nowotworu Ona i On ING Życie”
Zdrowie (usługi zdrowotne, leki, wyroby medyczne):
- Havas PR dla Fundacji Rak’n’Roll za kampanię „GADAJ*BADAJ”
Sektor spożywczy:
- Coca-Cola Poland Services, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, K2 za kampanię „Coca-Cola. Podziel się radością!, czyli magia imion”
Media i styl życia:
- Mondelez Polska, Milka za kampanię „Moje miasto się przytula”
Uroda:
- Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej
Kultura:
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Public Dialog za kampanię „Muzeum Utracone – Przywraca Pamięć”
Sport, turystyka i rekreacja:
- Partner of Promotion za kampanię „Twardziele o miękkich sercach”
Nieruchomości i budownictwo
- Publicon Public Relations za „Kurkowa 14”
Przemysł, transport i turystyka:
- Neinver Polska i Imago Public Relations za „Witamy w Katowicach – przebudowa dworca, transformacja postaw”
Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
- PR korporacyjny:
- Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody głównej