Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2025

Jury 26. edycji Effie Awards Poland nominowało 115 kampanii i rozwiązań marketingowych w 27 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji otrzymały agencja DDB Warszawa (9) i agencja mediowa Zenith (16), a wśród reklamodawców – McDonald's (7).
Blisko 200 ekspertek i ekspertów zasiadających w 14 grupach jurorskich, pod przewodnictwem Marty Życińskiej – Dyrektorki Generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe – oceniało tegoroczne zgłoszenia. Do finału konkursu trafiły kampanie i rozwiązania marketingowe, które w tym roku najlepiej udowodniły, czym jest sztuka efektywności.
Najwięcej nominacji otrzymały agencje: DDB Warszawa (9), Dentsu Creative (8) oraz 2012 Agency, Ogilvy i VML (po 7). Liderami nominacji wśród agencji mediowych są: Zenith (16), Starcom (13) i Wavemaker (10).
Wśród marketerów najwięcej nominacji zdobyli: McDonald’s (7) oraz Grupa OLX, ING Bank Śląski, L’Oréal i LOTTE Wedel (po 5), a tuż za nimi – Kompania Piwowarska i Żabka (po 4).
Lista Nominowanych dostępna jest na stronie: https://awards.effie.pl/nin/nominacje-2025/
To właśnie te kampanie i rozwiązania marketingowe powalczą o statuetki Effie. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej Gali Effie Poland 3 listopada 2025 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Sprzedaż biletów na Galę prowadzona jest na stronie www.effie.pl.
Zarówno nominacja, jak i zwycięstwo w Effie Awards Poland 2025 będą liczyć się podwójnie – daje to bowiem szansę na zdobycie punktów uwzględnianych w corocznym Rankingu Marketing Master by SAR. Ranking ten wyróżnia i nagradza najbardziej wszechstronnych marketerów w Polsce, łączących kreatywność, efektywność i innowacyjność. Podobnie jak w poprzedniej edycji, laureaci otrzymają symboliczne pierścienie, które zostaną wręczone podczas Gali konkursu Innovation.
Effie Awards to najważniejszy, globalny konkurs efektywności marketingowej, organizowany od 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. W Polsce licencję na jego prowadzenie posiada od 1999 roku Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Konkurs odbywa się w ponad 55 krajach na świecie, a jego wyniki zasilają międzynarodowy ranking efektywności – Effie Index (www.effieindex.com).
Sponsorzy Strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce, YouTube
Sponsorzy Wspierający: Meta, Adform, AMS, Media&Leads Polska, Ipsos Polska, TikTok, KinAds Media, Grupa Eurozet
Partner: SentiOne
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Patroni Branżowi: Polska Organizacja Reklamodawców, Polskie Towarzystwo Badania Rynku i Opinii
Audytor Konkurs: Kancelaria SKP – Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
Patroni Medialni: Business Insider, Forbes, Noizz, Nowy Marketing, Marketing przy Kawie, Marketer+
***
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, obecnie jest to 140 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA). W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl