100 tys. m kw. innowacji, czyli „Integral” w obiektach Cavatina

100

Ponad 100 tys. m kw. obejmie najnowszy projekt lidera polskiej branży nieruchomości komercyjnych Cavatina Holding S.A. Deweloper wdroży dedykowaną aplikację umożliwiającą nie tylko kompleksowe zarządzanie budynkiem, ale również przestrzenią i pracą pracowników. Z innowacji skorzysta ponad 15 tys. osób we flagowych inwestycjach na terenie Warszawy, Wrocławia i Katowic. Za wdrożenie odpowiedzialne będzie Zonifero z Grupy Kapitałowej TenderHut.

Najnowszy trend w najmie nieruchomości komercyjnych przypomina bardziej model usługowy niż klasyczne rozwiązania spotykane do tej pory. Inteligentne zarządzanie nie tylko samym budynkiem, ale i najmowaną przestrzenią, poczynając od lobby poprzez przestrzenie wspólne czy sale konferencyjne i miejsca parkingowe, stanowi dziś nie tylko nowinkę, a konieczność dla nowoczesnych nieruchomości komercyjnych. Te i szereg innych funkcjonalności zawiera „Integral” – dedykowana aplikacja stworzona na podstawie najnowszego rozwiązania polskiej marki Zonifero, tworzącej zaawansowane oprogramowanie z obszaru PropTech.

Trzy kluczowe projekty

W najnowsze rozwiązanie technologiczne do zarządzania przestrzenią biurową i samym biurem zostaną wyposażone trzy kluczowe inwestycje polskiego dewelopera. Budynek Chmielna 89 w Warszawie nagrodzony w zeszłym roku tytułem „Best International Office Development” w międzynarodowym konkursie International Property Awards, wrocławski Carbon Tower oraz planowany w Katowicach Global Office Park to inwestycje, w których ponad 15 tys. pracowników na co dzień będzie mogło korzystać z najnowszych rozwiązań łączących technologię mobilną z Internetem Rzeczy. Łącznie ponad 100 tys. m kw. będzie zarządzanych z poziomu smartfona. Rozwiązanie zapewni najemcom kompleksowe i spersonalizowane plany przestrzeni, możliwość zarządzania światłem, aktywowaniem urządzeń, salami konferencyjnymi, a także dostępnymi miejscami parkingowymi.

Kompleksowa integracja

Inteligentne budynki stały się już codziennością – kontrolowane warunki środowiskowe, oświetlenie czy energooszczędne pasywne rozwiązania to wszechobecny element powstającej architektury. Jednak dla współczesnych najemców budynek przede wszystkim ma być interaktywny. Jak sprostać tym oczekiwaniom? – Dziś biuro to miejsce interakcji pomiędzy pracownikami, w którym nie tylko wykonuje się określone czynności, ale właśnie ma się możliwość wymiany pomysłów. Nakładając na to styl życia obecnego na rynku pokolenia, maluje się obraz oczekiwań w stosunku do nowoczesnego biura. Ma być interaktywnie i najlepiej z poziomu smartfona – tak w skrócie można zdefiniować panujące trendy – mówi Daniel Draga, Członek Zarządu, CFO w Cavatina Holding S.A. – Szukaliśmy rozwiązania, które nie tylko pozwoli na zarządzanie budynkiem, ale i da jego użytkownikom realną kontrolę nad powierzchnią, którą wynajmują – dodaje Draga.

Więcej niż smart

Planowane wdrożenie stanowi kompleksowe rozwiązanie zarówno dla administratora budynku, jak i jego użytkowników. Aplikacja ułatwia najemcom codzienne funkcjonowanie jeszcze zanim pojawią się w biurze. Użytkownik z poziomu własnego telefonu może np. zarezerwować miejsce parkingowe a następnie przy wjeździe otworzyć przez aplikację bramę garażową. Narzędzie poprowadzi gości najemcy do właściwego miejsca już z poziomu lobby, gdzie odbywa się systemowa rejestracja, a o przybyciu gościa automatycznie poinformowany zostanie zapraszający. Ciekawą funkcją jest także możliwość zgłaszania usterek lub zapotrzebowania na poszczególne materiały eksploatacyjne np. braku papieru w ogólnodostępnej kopiarce. – Dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji uczącej się nawyków jej użytkowników, aplikacja sama zasugeruje odpowiednie zmiany np. w systemie rezerwacji sali konferencyjnej. Kiedy okaże się, że duża sala konferencyjna w 80% wykorzystywana jest na spotkania nie większe niż 5 osób, to system zasugeruje podzielenie jej na pół bądź większe wykorzystanie mniejszych pomieszczeń tłumaczy Thomas Birk, Członek Zarządu TenderHut odpowiedzialny za rozwój Zonifero. Wszystko po to, aby oszczędzać cenny czas i pieniądze najemców – dodaje Birk.