BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

LUBELLA ŚWIĘTUJE DZIEŃ MAKARONU W WIELKIM FORMACIE! LUBLIN Z NOWYM MURALEM

Lubella inauguruje wyjątkowy mural o powierzchni 2200 m², który ozdobił ściany zakładu produkcyjnego w Lublinie, celebrując w ten sposób Światowy Dzień Makaronu. Artystyczna kompozycja autorstwa Natalii Rak to barwny hołd dla folkloru Lubelszczyzny, tradycji oraz… makaronu!

Jak co roku, Lubella świętuje Światowy Dzień Makaronu, przypadający na 25 października. Tegoroczne obchody nabrały wyjątkowego charakteru dzięki zakończeniu prac nad muralem, który od teraz zdobi ściany zakładu produkcyjnego przy ul. Wrotkowskiej 1 w Lublinie. Mural, widoczny z głównej ulicy, stał się barwnym akcentem miejskiej przestrzeni i codziennego krajobrazu. Zajmuje imponującą powierzchnię ok. 2200 m², z czego 970 m² przypada na halę magazynową, a 1230 m² na pięć silosów, które również zyskały malowniczą odsłonę.

Autorką muralu jest uznana polska artystka Natalia Rak, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, znana z wielkoformatowych realizacji na całym świecie. Jej styl – baśniowy, pełen folkloru i intensywnych barw – idealnie oddaje ducha Lubelszczyzny. Mural jest artystyczną wizją autorki, pełną subtelnych odniesień i poetyckich skojarzeń. Dzięki inspiracji strojami ludowymi ziemi lubelskiej i regionalnym motywom, łączy elementy natury, lokalnej symboliki oraz sztuki.

Tuż przy głównej bramie zakładu kompozycję otwiera logo Lubella otoczone jaskółkami – symbolem dobrej nadziei. Ptaki, połączone w locie nitką makaronu spaghetti, wskazują na rok 1881, podkreślając wieloletnią historię i tradycję marki.

W dalszej części muralu można zobaczyć kolorową falującą spódnicę, reprezentującą strój ludowy, która układa się niczym pola Lubelszczyzny. Wśród nich pojawiają się akcenty jak maszyna rolnicza czy młyn, które wraz z barwnym tłem tworzą pejzaż oddający autentyczny charakter regionu. Nie zabrakło także koziołka nawiązującego do herbu Lublina, który nadaje całości lokalny kontekst i podkreśla tożsamość miasta. Silosy zdobi motyw zboża i haftowanych kwiatów polnych, w zestawieniu z charakterystycznym dla marki Lubella odcieniem granatu.

„Mural na zakładzie Lubella to nie tylko artystyczna instalacja – ale także wyraz naszej tożsamości, historii i więzi z lokalną społecznością. To wyjątkowy sposób połączenia folkloru Lubelszczyzny z nowoczesną formą komunikacji. Cieszy nas, że od teraz mural stanie się integralną częścią miejskiego krajobrazu, podkreślając wartości będące fundamentem marki Lubella. Wierzymy, że ten mural będzie źródłem inspiracji, radości i dumy dla wszystkich mieszkańców Lublina i okolic.” – mówi Mirosław Pastuszak, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Lubella w Lublinie

To już kolejny mural w ramach inicjatyw Grupy Maspex – wcześniej podobne realizacje powstały w Łowiczu oraz na ścianie nowego Centrum Logistycznego w Tymbarku. Każdy z nich nawiązuje do lokalnej kultury i historii, tworząc spójną narrację o wartościach, które są bliskie Grupie Maspex.

Zobacz making-of muralu Lubelli:  https://www.youtube.com/watch?v=C-hmu_Oq6V0

Za realizację muralu odpowiada: WAKEUPTIME STUDIO

***

Lubella to znany i ceniony w Polsce producent wyrobów zbożowych. To niekwestionowany lider na rynku makaronów, wicelider na rynku płatków śniadaniowych i kluczowy producent w kategorii mąk. Marka w swojej ofercie ma także paluszki oraz przekąski w pouchu. Lubella to produkty wysoko cenione zarówno przez handlowców, jak i konsumentów. Najlepsze ziarna, odpowiednia technika produkcji i połączenie tradycji z nowoczesnością – to siła Lubelli, dla której dbałość o najwyższą jakość i bezkonkurencyjny smak to niezmienne wartości już od 140 lat. Jako jedyny producent makaronów i płatków śniadaniowych w Polsce, Lubella mieli zboże we własnym młynie. Produkty marki codziennie trafiają na stoły konsumentów w Polsce oraz za granicą, m.in.: na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Wielkiej Brytanii czy Irlandii.   

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF