BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znamy zwycięzców 26. edycji Effie Awards Poland!

3 listopada podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie wręczono nagrody Effie Awards Poland 2025. Jury konkursu przyznało 65 nagród, w tym 7 złotych. Ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025, w których zwyciężyły DDB Warszawa (Agencja Roku), Zenith (Agencja Mediowa Roku) i McDonald's (Firma Roku).

Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, który od lat wyznacza standardy efektywności komunikacji i działań biznesowych. Od 26 lat licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

W tegorocznej edycji niemal 200 ekspertek i ekspertów z 14 grup jurorskich oceniało projekty w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Marty Życińskiej, Dyrektorki Generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jury Effie Awards Poland 2025 przyznało łącznie 65 nagród, w tym 7 złotych, 29 srebrnych i 29 brązowych statuetek oraz 50 nominacji.

Złote statuetki Effie 2025 trafiły do autorów kampanii:

  • w kategorii Finance & Insurance: Tu pracują Twoje pieniądze – XTB, McCANN Poland, Media Context
  • w kategorii Services: Bambi robi z Makiem co chce – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, MassiveMusic, Dentsu Creative, 24/7Communication
  • w kategorii PR & Employer Branding: Przyjaźń od kuchni – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication, Dentsu Creative, CPC Brand Consultants
  • w kategorii Influencers & Social Platforms: PLUSH Restart komunikacji w erze TikToka – Polkomtel, crb.agency, FormUp
  • w kategorii Entertainment: ZOOM TV Pokochaj ludzką naturę – Grupa Kino Polska, Digital Kingdom, Havas Media
  • w kategorii Retail & Marketplaces: Misja – ROSSMANN, Zenith
  • w kategorii Non-Profit, Public & Political Service: Podaruj Wigilię: nasze imiona mają moc! – Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Insignia, Starcom, Graffiti Films, Big Picture.

Pełna lista nagrodzonych dostępna jest na https://awards.effie.pl/nin/nagrody-2025/

Nowe trendy i wyróżnienia

Tegoroczna edycja po raz kolejny udowodniła, że efektywność ma wiele wymiarów – od innowacyjnych rozwiązań technologicznych, przez komunikację opartą na danych i emocjach, po kampanie, które łączą wpływ społeczny z celami biznesowymi.

Po raz kolejny widać też rosnące znaczenie kategorii Marketing & Business Solutions (MBS), doceniającej projekty wykraczające poza tradycyjną komunikację. Wśród nowości w 2025 roku znalazła się również kategoria Particular Audience & Targeting, a zmodyfikowana definicja kategorii Influencer Marketing & Social Platforms jeszcze mocniej akcentuje rolę twórców jako kluczowych nośników efektywności.

Rankingi i tytuły roku

Podczas gali ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025:

  • Agencja Roku: DDB Warszawa
  • Agencja Mediowa Roku: Zenith
  • Firma Roku: McDonald’s

Tradycyjnie wyniki te będą miały wpływ na ranking Marketing Master by SAR, który wyróżnia najbardziej wszechstronnych marketerów łączących efektywność, kreatywność i innowacyjność. Tych poznamy podczas Gali Innovation – 26 listopada 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy.

Sponsorzy i Partnerzy Effie Awards Poland 2025

Konkurs i Gala Effie Awards Poland 2025 odbyły się dzięki wsparciu:

Sponsorzy Strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce, YouTube

Sponsorzy Wspierający: Grupa Eurozet, Meta, Adform, AMS, Media&Leads Polska, Ipsos, TikTok, KinAds Media

Partner: SentiOne

Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa

Partnerzy Gali: Absolut, Lillet, Jameson, Glo18+

Patroni Branżowi: Polska Organizacja Reklamodawców (POR), Polskie Towarzystwo Badania Rynku i Opinii

Audytor Konkurs: Kancelaria SKP – Ślusarek, Kubiak, Pieczyk

Patroni Medialni: Business Insider, Forbes, Noizz, Nowy Marketing, Marketing przy Kawie, Marketer+

***

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, obecnie jest to 140 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA).  W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF