Al i Laura Ries Parą Roku Briefu 2010 – #zArchiwumBriefu

7 października zmarł Al Ries. Dwie książki, których był współautorem, były dla mnie bardzo znaczącymi kamieniami milowymi w zrozumieniu i nauczeniu się zasad biznesu i marketingu.

 

Właśnie książki Ala Ries  – na początku lat 90′ – polecili mi moi mentorzy do przeczytania w pierwszej kolejności, kiedy to niespodziewanie z Teatru Powszechnego, gdzie byłem wicedyrektorem, „znalazłem się w reklamie”.

Pierwszym zawodem, w moim życiu, był zawód producenta w Teatrze Telewizji — w latach jego największej chyba świetności. Skoro pracowałem w telewizji, czyli w medium, to moi przyszli szefowie polskiego oddziału – jednej z największych światowych sieci reklamowych Publicis (był wtedy połączony z amerykańskim FCB) – uznali, że to doskonała rekomendacja, żebym został dyrektorem działu mediów ich agencji. (sic!)

Pracowałem więc „w reklamie”, ale pierwsze trzy książki, które polecano mi przeczytać były o marketingu i nosiły tytuły: „Marketing”, „Pozycjonowanie” i „22 niezmienne prawa marketingu”. Współautorem dwóch z tych pozycji był Al Ries.

Po latach spotkalem Ala Riesa osobiście, kiedy w 2010 był w Polsce ze specjalnym wykładem na zaproszenie firmy Bigram. Wtedy to przeprowadziłem z nim wywiad do Briefu i wręczyłem nasze wyróżnienie.

W październiku 2010 Ala Riesa i jego żonę Laurę uhonorowaliśmy tytułem Pary Roku Briefu, za konsekwentne propagowanie praw marketingu ( i nie tylko tych 22) które są podwalinami sukcesu w biznesie.

 

Wywiad ukazał się w specjalnym wydaniu magazynu Brief, a autorem okładki był sam Andrzej Pągowski.

Grzegorz Kiszluk