Cenna wiedza i inspiracje na Kongresie Public Relations
Już po raz 24. w Rzeszowie spotkali się specjaliści branży public relations z całego kraju. Podczas wydarzenia, które miało miejsce 19 i 20 września, poruszone zostały zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją, wpływem influencerów na budowanie reputacji oraz zarządzaniem kryzysowym. Eksperci podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, prezentując najnowsze badania oraz praktyczne przykłady. W Kongresie oraz towarzyszącej mu konferencji naukowej „Cyfrowe horyzonty” udział wzięło 239 osoby.
Podczas 2 dni konferencji 43 praktyków mówiło m.in o tym, jak Al zmienia sposób komunikacji z odbiorcami – z jednej strony narzędzie to daje nam niesamowite możliwości, z drugiej stawia nowe wyzwania.
– Dzięki sztucznej inteligencji możemy precyzyjniej analizować dane, personalizować komunikaty, a także automatyzować rutynowe zadania. To z kolei umożliwia głębsze zanurzenie w strategicznych aspektach naszej pracy. Mimo że AI oferuje wiele możliwości, to rodzi też pytania dotyczące prywatności danych, etycznego wykorzystania technologii i zagrożeń związanych z dezinformacją, kluczowe jest więc zachowanie równowagi między innowacyjnością, a odpowiedzialnością – mówi prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i organizator Kongresu.
Podczas wydarzenia eksperci zwracali także uwagę na zagrożenia wynikające z niewłaściwego wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji. Przedstawili przykłady, w których AI prowadziła do kryzysów wizerunkowych i nasilenia hejtu. Mówiono o istnieniu narzędzi służących do manipulowania emocjami odbiorców, co może być wykorzystywane do celowego atakowania firm, marek osobistych czy osób publicznych.
Dwa dni pełne merytorycznej wiedzy
Podczas pierwszego dnia wydarzenia miały miejsce dwie debaty. W pierwszej zorganizowanej przez SARP, eksperci dyskutowali o tym, jak AI wpływa na media. Maciej Gajek, zastępca redaktora naczelnego „Forbes Polska”, podkreślił, że czytelnicy nie chcą dowiadywać się o samej technologii AI – oczekują, aby dziennikarze pokazywali, jak wpływa ona na ich życie.
Drugi dzień Kongresu był podzielony na część plenarną i sesję naukową, podczas której 31 naukowców z 15 polskich i zagranicznych ośrodków naukowych przeprowadziła debatę poświęconą innowacyjnym rozwiązaniom w obszarze public relations.
XXIV Kongres Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie był doskonałą okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń między specjalistami z branży. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami i wyzwaniami, przed którymi stają współcześni specjaliści PR. Wydarzenie było okazją do dyskusji o wyzwaniach, przed którymi staje branża, oraz do nawiązania cennych kontaktów.
O Kongresie PR
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie, łączące od ponad dwóch dekad środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Jego organizatorem jest firma Newsline Sp. z o.o. Od 2001 roku Kongres stanowi miejsce spotkań przedstawicieli branży public relations z Polski. To wydarzenie, podczas którego omawiane są wyniki badań, analiz, prezentowane są liczne przykłady narzędzi i rozwiązań komunikacyjnych.
To już 24. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska, Velo Bank, Media Board, Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Ideo Force, Akademia Górnośląska, PWN, AWMIG, Exacto. Partnerami merytorycznymi Kongresu są Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).
Partner technologiczny: Media Visage, Aware, Ideo
Partner logistyczny: Ford
Partner medialny: News
Patroni medialni: BRIEF, publicrelations.pl, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, Marketing przy Kawie, QBusiness.pl, Security Magazine, PIAP, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Business HUB, Monitor Rynkowy, Poradnik Przedsiębiorcy, 5 ways, Singns.pl, Wirtualne Media, Gifts Journal, Joomp.pl, Europerspektywy.eu, Marketing i Rynek, Mediarun.com.