Cisco i ServiceNow ogłaszają partnerstwo na rzecz prostszego i bezpiecznego wdrażania AI na dużą skalę w przedsiębiorstwach

Cisco, światowy lider w dziedzinie sieci i bezpieczeństwa, oraz ServiceNow, platforma AI wspierająca transformację biznesową, ogłosiły zacieśnienie współpracy, by umożliwić przedsiębiorstwom bezpieczne wdrażanie AI na szeroką skalę. Połączenie infrastruktury i platform bezpieczeństwa Cisco z opartą na AI platformą ServiceNow oraz jej rozwiązaniami bezpieczeństwa umożliwi klientom stabilny rozwój zastosowań AI przy jednoczesnym zmniejszeniu ryzyka i złożoności. Pierwsza integracja połączy możliwości Cisco AI Defense z rozwiązaniami ServiceNow SecOps, oferując bardziej kompleksowe zarządzanie ryzykiem i nadzór nad AI.
Najważniejsze informacje:
- Cisco i ServiceNow pogłębiają współpracę, by umożliwić klientom bezpieczne i efektywne wdrażanie oraz skalowanie rozwiązań AI.
- Firmy zintegrują portfolio rozwiązań, aby wspomóc przedsiębiorstwa w transformacji podczas wdrażania sztucznej inteligencji.
- Pierwsza planowana integracja skupi się na bezpieczeństwie i zarządzaniu ryzykiem AI poprzez połączenie Cisco AI Defense z rozwiązaniami ServiceNow Security Operations (SecOps), co umożliwi klientom usprawnienie ochrony i nadzoru nad aplikacjami AI.
Szybki rozwój AI w przedsiębiorstwach niesie ze sobą bezprecedensowe możliwości, ale również nowe ryzyka i wyzwania, których nie adresują tradycyjne rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa i infrastruktury. Wraz z przekształcaniem praktyk biznesowych przez aplikacje AI, równie szybko muszą ewoluować infrastruktura, zasady bezpieczeństwa, przepływy pracy i wymagania dotyczące nadzoru. Ścisłe zarządzanie i monitorowanie AI w całej organizacji zapewnia zgodność z regulacjami dotyczącymi danych, poufność, niezawodność i zaufanie. Cisco i ServiceNow wspólnie planują dostarczyć podejście oparte na platformach, które nie tylko odpowiedzą na wyzwania związane z AI, ale również umożliwią firmom szybsze działanie.
„Bezpieczeństwo uznawane bywało za czynnik spowalniający adopcję technologii, ale odpowiednie podejście do kwestii bezpieczeństwa może w rzeczywistości przyspieszyć wdrożenia AI” — powiedział Jeetu Patel, EVP i dyrektor ds. produktów w Cisco. „Integracja ServiceNow i Cisco AI Defense to przełom dla przedsiębiorstw – daje im zaufane źródło wiedzy do zarządzania ryzykiem i zgodnością, nawet gdy modele AI stale się zmieniają”.
„AI otwiera nowe możliwości transformacji biznesowej — a zabezpieczenie tej przyszłości wymaga czegoś więcej niż tylko reaktywnej obrony” — podsumowuje Amit Zavery, prezes, dyrektor ds. produktów i dyrektor operacyjny ServiceNow. „W ramach współpracy Cisco i ServiceNow integrują bezpieczeństwo i operacje AI na poziomie platformy. Łącząc zaawansowane zabezpieczenia sztucznej inteligencji firmy Cisco z rolą ServiceNow jako swego rodzaju wieży kontrolnej sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach, pomagamy klientom w operacjonalizacji zaufania — zapewniając, że sztuczna inteligencja jest zarządzana, bezpieczna i gotowa do skalowania.”.
Cisco i ServiceNow: Kompleksowe bezpieczeństwo AI
Aby zademonstrować siłę integracji, Cisco i ServiceNow wspólnie reagują na nowe zagrożenia związane z wdrażaniem AI. Tradycyjnie zespoły ds. bezpieczeństwa, AI i nadzoru działają osobno, bez widoczności aplikacji AI i stanu ich zabezpieczeń. Klienci potrzebują zintegrowanych platform łączących infrastrukturę z przepływami pracy. ServiceNow pomaga zautomatyzować zarządzanie usługami IT i kontrolować ryzyko. Dzięki Cisco AI Defense zespoły będą mogły budować programy nadzoru nad aktywami AI, ograniczając ryzyko.
Wykorzystanie AI w firmach obejmuje aplikacje wewnętrzne, komercyjne platformy SaaS oraz niezatwierdzone przez działy IT rozwiązania wykorzystywane przez pracowników. Cisco i ServiceNow zaoferują spójny zestaw rozwiązań do ochrony aplikacji AI i zarządzania ich nadzorem w różnych środowiskach wdrożeniowych. Integracja Cisco AI Defense i ServiceNow SecOps zapewni klientom:
- Widoczność: Cisco AI Defense wykryje obciążenia, modele i dane AI powiązane z aplikacjami i usługami na platformie ServiceNow.
- Zarządzanie podatnościami: Cisco AI Defense przeprowadzi automatyczne oceny podatności, a wyniki będą analizowane w ServiceNow Vulnerability Response (VR).
- Ochronę w czasie rzeczywistym: Cisco AI Runtime Protection zapewni osłonę w czasie rzeczywistym. ServiceNow Security Posture Control zidentyfikuje luki i przekaże dane do priorytetyzacji podatności AI.
- Reakcję na incydenty: Telemetria z aplikacji AI zostanie przesłana z Cisco AI Defense do ServiceNow Security Incident Response (SIR), wspierając działania zespołów bezpieczeństwa.
- Zarządzanie: Klienci będą mogli powiązać mechanizmy kontrolne Cisco AI Defense ze standardami zawartymi w ServiceNow Integrated Risk Management (IRM), aby ocenić i udokumentować zgodność z regulacjami.
Wspólni klienci Cisco i ServiceNow będą mogli skorzystać z integracji w drugiej połowie 2025 roku. Planowane są kolejne rozszerzenia współpracy w późniejszym okresie 2025 roku.
Cisco i ServiceNow: Strategiczne partnerstwo na rzecz przyszłości AI
Pogłębienie współpracy Cisco i ServiceNow to kontynuacja siedmioletniej współpracy firm. Zapotrzebowanie klientów na wspólne rozwiązania jest obecnie większe niż kiedykolwiek. W miarę jak technologia się rozwija, a AI zmienia sposób pracy, klienci szukają sprawdzonych partnerów. Cisco i ServiceNow są zaangażowane w dostarczanie wydajnych a jednocześnie prostych w obsłudze rozwiązań.
Dodatkowe materiały:
- Informacja prasowa: Cisco kontynuuje innowacje, by zredefiniować bezpieczeństwo w erze AI
- Blog: Jak poruszać się po rewolucji AI w cyberbezpieczeństwie
::
O Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) to światowy lider technologiczny, który rewolucjonizuje sposób, w jaki organizacje łączą się i chronią w erze AI. Od ponad 40 lat Cisco bezpiecznie łączy świat. Dzięki wiodącym w branży rozwiązaniom i usługom opartym na AI, Cisco umożliwia swoim klientom, partnerom i społecznościom odblokowanie innowacji, zwiększenie produktywności i wzmocnienie odporności cyfrowej oraz pozostaje zaangażowane w tworzenie bardziej połączonej i inkluzywnej przyszłości dla wszystkich.
Cisco i logo Cisco są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Cisco i/lub jej podmiotów stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Listę znaków towarowych Cisco można znaleźć na stronie www.cisco.com/go/trademarks. Wymienione znaki towarowe innych firm są własnością ich odpowiednich właścicieli. Użycie słowa partner nie oznacza relacji partnerskiej między Cisco a jakąkolwiek inną firmą.