Cyfrowy product placement w ofercie AXN

AXN wprowadza do oferty reklamowej digital product placement (cyfrowe lokowanie produktu), w ramach którego reklamodawcy mogą wprowadzać lokalne marki do gotowych produkcji nadawcy. Oznacza to, że produkt, który nie pojawił się wcześniej na planie zdjęciowym, i tak może w nim zaistnieć.
Oferta daje możliwości integrowania marki z programem – od pokazania produktu (napój czy puszka kawy na stole w domu bohatera), przez spoty wideo produktów (wyświetlane na telewizorze w tle scenki), po reklamy produktu umieszczone np. na billboardzie, obok którego przechodzi bohater serialu lub na okładce czytanych przez aktorów gazet i magazynów. Reklamodawca może umieścić logotyp na kubkach, torbach, koszulkach bohaterów lub budynkach. W jego gestii pozostaje też dobór sceny (rodzinna, biznesowa, wakacyjna, etc.), która będzie odpowiednio współgrać z komunikacją marketera.
Oferta cyfrowego lokowania produktu, której sprzedażą zajmuje się Atmedia, obejmuje produkcje własne AXN.
– Oferta cyfrowego lokowania AXN jest innowacją na polskim rynku reklamy. Marketerzy po raz pierwszy zyskują możliwość pokazania marek w gotowym zagranicznym programie. Zainteresowanie niestandardowym wykorzystaniem anten kanałów tematycznych stale rośnie, a oferta AXN przełamuje ograniczenie związane z product placement, dotąd kojarzonym wyłącznie z lokalnymi produkcjami – komentuje Katarzyna Szeja, account manager w Atmediach.
Partnerem technologicznym AXN przy realizacji cyfrowego lokowania produktu jest brytyjska firma MirriAd. Promocją rozwiązania na rynku reklamowym zajmą się Atmedia, biuro reklamy AXN.