Darek Maciołek obejmuje nową rolę CMO&CXO w Banku BNP Paribas

Od stycznia 2025 roku Darek Maciołek, dotychczasowy Chief Marketing Officer Banku BNP Paribas, objął nowe stanowisko CMO&CXO (Chief Marketing Officer & Chief Experience Officer). Nowa funkcja integruje obszary marketingu i doświadczeń klientów, co podkreśla strategiczne podejście banku do synergii tych dwóch kluczowych dziedzin.
Nowa rola – nowe wyzwania
Na nowym stanowisku Darek Maciołek pokieruje zespołem ponad 60 osób odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii w obszarach marketingu i Customer Experience (CX). Jego zadania wciąż będą obejmować dalsze budowanie pozytywnego wizerunku Banku BNP Paribas i jego rozpoznawalności, ale dołączy do nich także nadzór nad: realizacją celów strategicznych związanych z poziomem satysfakcji Klientów, współpracą z jednostkami biznesowymi oraz Tribe’ami w zakresie mapowania ścieżek Klientów i projektami wspierającymi inicjatywy klientocentryczne.
– Połączenie funkcji CMO i CXO to odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku i naszych Klientów. Wierzymy, że sukces biznesowy oraz nowoczesny marketing opierają się na holistycznym podejściu do budowania relacji i optymalizacji doświadczeń Klienta za pomocą odpowiednio skoordynowanych działań na poziomie tak strategicznym, jak i indywidualnych kampanii i produktów. Trend hiperpersonalizacji usług bankowych sprawia, że połączenie funkcji marketingu i Customer Experience staje się niezbędne, jeżeli przekaz banku do Klientów ma pozostać spójny, a przy tym właściwie dobrany do danych grup odbiorców – komentuje Darek Maciołek.
Lider z doświadczeniem
Z Bankiem BNP Paribas Darek Maciołek związany jest od ponad sześciu lat. W tym czasie współtworzył strategię marketingową banku, realizował przełamujące bariery kampanie, czym wzmacniał pozycję marki na rynku. Jego wysiłki zostały docenione licznymi wyróżnieniami, w tym pierwszym miejscem w rankingu TOP 50 CMO w Polsce w 2023 roku czy 11 nagrodami Klubu Twórców Reklamy dla jego zespołu za kampanię #WPŁYWOWI. Dzięki między innymi jego działaniom Bank BNP Paribas uplasował się na 5. miejscu w badaniu TopMarka 2024 przygotowanym przez „Press” i Instytut Monitorowania Mediów.
Kolejny krok ku klientocentryczności
Bank BNP Paribas konsekwentnie realizuje strategię opartą na innowacjach i trosce o Klienta. Objęcie nowej funkcji przez Darka Maciołka to kolejny krok w umacnianiu pozycji banku jako lidera w dziedzinie marketingu oraz doświadczeń Klientów.