Display rządzi na mobile’u
Jak wynika z najnowszego raportu IAB przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 19,3 miliardów dol. zwiększyły się do 31,9 miliardów dol. Po raz pierwszy, reklama display przyniosła więcej pieniędzy niż reklama w wyszukiwarce.
Trwa następny już „rok mobile” i choć określanie kolejnych lat tym mianem ciężko traktować poważnie, to nie da się ukryć, że nacisk przeniesiony z desktopu na mobile jest znaczący. Nic więc dziwnego, że przychody z reklamy mobilnej rosną. Różnica w przychodach między 2013 a 2014 rokiem wynosi ponad 12 miliardów dolarów.
Liczby rozkładają się następująco:
Ameryka Północna: 44,9 proc.- 14,318 mln dol.
Azja i Pacyfik: 36,5 proc. – 11,627 mln dol.
Europa: 16,6 proc. – 5,306 mln dol.
Bliski Wschód i Afryka: 1,2 proc. – 379 mln dol.
Ameryka Łacińska: 0,8 proc. – 239 mln dol.
Co ciekawe, ubiegły rok był szczególnie owocny, jeśli chodzi o reklamy graficzne (display). Widać to dobrze na poniższym wykresie. Taki stan rzeczy może dziwić biorąc pod uwagę powszechną „ślepotę banerową” i usilne próby blokowania natrętnych reklam przez internautów.
Według raportu opracowanego przez PageFair i Adobe, ponad 198 milionów internautów korzysta z narzędzi adblocking. To wzrost o 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Jak szacują eksperci, tym samym strata w kieszeni wydawców oscyluje na poziomie bliskim 21,8 miliardów dolarów. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywać, w przyszłym roku strata wydawców może się nawet podwoić.
Więcej na temat reklamowego rynku on-line znajdziesz tutaj.
::
fot. Fotolia/neirfy