...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dzisiaj startuje Radio 357

Radio_357

Radio to magia, która nas do siebie zbliża. Radio to ludzie, którzy lubią ze sobą być i pracować, a tworzona przez nich atmosfera przyciąga do radia słuchaczy. Dzisiaj, 5 stycznia dokładnie 3 miesiące po starcie zbiórki ruszyła Radio 357.

Radio 357 tworzone jest przez zespół dziennikarzy, który fanom radia jest doskonale znany. Jak się robi znane, a jednocześnie nowe radio?

Weźmy za przykład nasz „Ranek”. To audycja, którą Słuchacze znają i jaką, wierzymy w to, lubili. Z tymi samymi głosami, punktami programu, poczuciem humoru i delikatną złośliwością w stosownych momentach oraz z takim samym udziałem Słuchaczy. Będzie „Tatowanie”, kosmiczne odpowiedzi, kalendarzowe podróże w czasie i oczywiście reporterskie spoglądanie na naszą codzienność. Jednocześnie brak bloków reklamowych daje nam sporo czasu na niespodziewane „wybryki”, które pewnie zaskoczą i Państwa, i nas samych… A technologia i internet pozwalają wykorzystywać nowe pomysły praktycznie bez ograniczeń.

Marcin Łukawski, prowadzący

Zbiórka Patronite

Radio 357 powstało w ciągu raptem trzech miesięcy i jest tworzone w oparciu o społecznościową zbiórkę w serwisie Patronite. W ciągu tak krótkiego czasu udało się zebrać ponad milion złotych oraz 435 tys. zł deklaracji comiesięcznych wpłat (czyli subskrypcji), pozwalających na uruchomienie tak zwanego Radia 0.9. W tym wariancie dziennikarze proponują stałe pasma oraz autorskie audycje muzyczne i kulturalne. W ostatnim czasie, szczególnie po serii testowych audycji w świąteczno-noworocznym klimacie, zbiórka na Patronite znacząco przyspieszyła. Dzięki temu startujące radio będzie mogło nadawać 24 godziny na dobę.

Radio 357 będzie „młodsze” w swoim charakterze niż poprzednie miejsce pracy naszych dziennikarzy.

Przede wszystkim otworzymy się na młodszą muzykę – pojawi się elektronika, hip-hop, ciekawe brzmienia z różnych gatunków spoza mainstreamu. Internet zresztą narzuca odmłodzenie, choćby przez formę podcastów, interakcji ze słuchaczami. Rozluźnimy krawat. Nie stanie się to od zaraz, bo do „odmłodzenia” musimy przywyknąć sami, oraz przekonać słuchaczy, ale się stanie.

Katarzyna Pruchnicka

W miarę zbierania kolejnych środków, płynnie będą dochodziły elementy pełnowymiarowej całodobowej stacji, z serwisami, reportażami i licznymi, prowadzonymi przez ekspertów w swych dziedzinach, audycjami autorskimi. Od 5 stycznia audycje wypełnią dzienną część ramówki (od 10 do 14 godzin dziennie), a w nocy nadawana będzie muzyka wybierana przez redakcję muzyczną.

grafika radio 2.0

Nasi słuchacze mają realny wpływ na zawartość anteny, a ich głosy pojawiają się na żywo i bez żadnej cenzury bardzo często. Będziemy również nadawać z różnych miejsc – księgarni, teatrów, parków, festiwali, innych miast. „Będziemy wśród słuchaczy” rozumiemy literalnie.

Tomek Michniewicz

Start Radia 357 jest dla mnie jak powrót do domu z dalekiej i przygnębiającej podróży. Nadal nie mogę uwierzyć, że to się dzieje.

Halina Wachowicz

Nowoczesne radio z najlepszymi tradycjami

Radio 357 to nowoczesny, multimedialny projekt radiowo-internetowy, pełny rozwiązań pozwalających na dopasowanie treści do potrzeb słuchaczy. To znaczy szeroki wybór podcastów, dostęp do aktualności i aktywny współudział Patronów w tworzeniu anteny poprzez media społecznościowe.

Społecznościowy charakter ma również odzwierciedlenie w źródłach finansowania – jednym z filarów modelu biznesowego jest zbiórka na Patronite, która pozwala Patronom nie tylko stać się faktycznymi współtwórcami radia, ale również w niektórych kwestiach współdecydować o jego charakterze i kierunku rozwoju. Drugim filarem jest współpraca z markami na zasadach komercyjnych.

Naszych partnerów biznesowych traktujemy, jak na partnerów przystało – po partnersku. Nie jak bankomat, lecz budowniczego radia – i tego również od nich oczekujemy. Marki świadome wartości, jakie niesie jakościowe dziennikarstwo i widzące potencjał w społeczności Radia 357 mogą z nami tworzyć to, na czym im samym również zależy. To może być idea, produkt lub styl życia – pełna dowolność. A możliwości współpracy mamy bardzo wiele.

Paweł Sołtys

Radio 357 na dziś tworzą: Marek Niedźwiecki, Katarzyna Borowiecka, Katarzyna Pruchnicka, Krystian Hanke, Katarzyna Kłosińska, Kuba Strzyczkowski, Michał Gąsiorowski, Marcin Łukawski, Piotr Stelmach, Ernest Zozuń, Paweł Sołtys, Patrycjusz Wyżga, Michał Olszański, Tomek Michniewicz, Marcin Cichoński, Agnieszka Szwajgier, Anna Dudzińska, Agnieszka Obszańska, Tomasz Gorazdowski, Ernest Zozuń, Marta Malinowska, Aleksandra Budka, Marek Brzeziński, Łukasz Błąd, Tomasz Rożek, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Gabi Darmetko, Iza Woźniak, Daniel Wyszogrodzki, Krzysztof Szubzda, Roma Leszczyńska, Tomasz Jeleński oraz Halina Wachowicz.

Radio 357 zapowiada, że kolejne osoby dołączą do składu niebawem.


Źródło: informacja prasowa Radia 357

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF