Facebook: nowe funkcje
![](https://brief.pl/wp-content/uploads/2014/07/mentions_facebook-730x440.png)
Sezon wakacyjny w pełni, jednak programiści w Menlo Park nie próżnują! Facebook wprowadził kilka nowych funkcjonalności zarówno dla swoich użytkowników, jak i klientów.
Kupuj na Facebooku
Serwis rozpoczął testowanie nowego przycisku „Kup”, który będzie się pojawiał zarówno w naszych strumieniach wiadomości pod postami, jak i na fan page’ach. Dzięki temu użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów bez opuszczania domeny, a sklepy internetowe otrzymują nowe narzędzie sprzedaży.
Facebook zapewnia, że dane kart kredytowych kupujących będą bezpieczne i nie zostaną udostępnione sprzedającym. Przycisk „Kup” jest obecnie testowany przez grupę wybranych przedstawicieli małego i średniego biznesu.
Menadżer reklam na komórki
Nareszcie! Zapewne wielu marketerów odetchnęło z ulgą słysząc tą wiadomość. Teraz mogą optymalizować swoje kampanie nawet w środku nocy czy wylegując się na plaży podczas urlopu. Oczywiście z „wielką mocą związana jest wielka odpowiedzialność”, więc nie polecamy zmieniania wielkości budżetów kampanii gdy jesteśmy pod wpływem alkoholu – jedno zero za dużo może zrobić dużą różnicę na naszej karcie kredytowej 😉
Aplikacja dla celebrytów
Facebook stworzył aplikację na iOS (czyżby wszyscy celebryci korzystali z iPhonów?), która jest przeznaczona wyłącznie dla osób znanych, sławnych i lubianych. Mentions, bo taką nazwę otrzymała aplikacja, ma kilka ciekawych funkcji. Pierwszą z nich jest podzielenie strumienia wiadomości na „Following” oraz „Trending”, które pozwala dołączyć się do najciekawszych dyskusji w serwisie.
W aplikacji jest też specjalna zakładka, która umożliwia śledzenie wyłącznie wpisów, które oznaczają naszą osobę! Dzięki temu celebryci mogą na bieżąco sprawdzać co mówią o nich ich fani.
W tej chwili Mentions jest dostępne w USA. W najbliższych miesiącach będzie udostępniona również w innych krajach.
Ciekawe czy Michał Sadowski i Yuri Drabent będą mogli korzystać z Mentions 😉
::
Źródło: