Facebook: wakacyjne zmiany

Sierpień to czas odpoczynku, korzystania ze słonecznej pogody i tak zwanej "plaży" w pracy. Krótko mówiąc okres, w którym zazwyczaj mamy trochę mniej pracy niż w innych miesiącach. Jednak nie jest tak wszędzie. Facebook tuż przed końcem wakacji wprowadził kilka istotnych funkcji w swoim serwisie.

Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany. Jak zwykle część z nich jest istotna wyłącznie dla marketerów:

Wieczorne reklamy

Serwis wprowadził możliwość emisji reklam w zależności od pory dnia. Dzięki temu możemy stworzyć jeszcze więcej formatów reklam (grafik, tekstów), co pomoże nam w jeszcze lepszej optymalizacji kampanii. Przykładowo uruchamiamy kampanię, której grafika przedstawia produkt rano, w ciągu dnia, wieczorem i w nocy. Po pewnym czasie możemy sprawdzić, o której porze dnia kampania daje najlepsze rezultaty. Dodatkowo jest to świetna informacja opisująca naszą grupę docelową!

Funkja dostępna wyłącznie w Power Editorze.

Liczba G ma znaczenie

Reklamy na Facebooku możemy też targetować według szybkości łącza z jakiego korzystają użytkownicy. Serwis podejmuje decyzję czy zaliczyć nas do grupy 2G, 3G czy 4G na podstawie danych historycznych z ostatnich 30 dni. Z tej możliwość szczególnie ucieszą się operatorzy komórkowi oraz firmy oferujące internet.

Funkcja również dostępna w Power Editorze (w opcjach targetowania reklam szukaj: behaviors -> mobile device user -> network connection).

Sprawdź jak sprzedaje mobile

Wprowadzono również nowe raportowanie kampanii. Teraz marketerzy mogą sprawdzić, które urządzenia (komputer, smartfone, tablet) najlepiej konwertują. Czy odsłony mobilne naszej kampanii zwiększają sprzedaż na komputerze? A może jest odwrotnie? Tego również dowiemy się z nowych raportów. Dane pobierane są z aplikacji (mobile) oraz z pikseli konwersji (WWW). Kolejny argument za tym, żeby prowadzić skuteczne kampanie sprzedażowe na Facebooku.

Koniec wymuszania polubień strony przez aplikacje

To akurat zmiana, z której ucieszą się głównie użytkownicy a nie marketerzy. Robienie aplikacji konkursowych, aby zwiększyć liczbę fanów nagle przestało mieć sens. Zresztą zawsze duża część „konkursowych fanów” klikała „unlike” po zakończeniu konkursu lub promocji. Dodatkowo użytkownicy, którzy usuwają naszą stronę ze swojego profilu lub treści ze strumienia wiadomości dają znak edge rankowi, że tworzymy mało angażujący content. Odbija się to negatywnie na zasięgu wpisów.

Zachowaj na później!

Już w lipcu serwis wprowadził możliwość zapamiętania najciekawszych dla nas treści, do których możemy w każdej chwili wrócić. Do „zapamiętanych” możemy dodać linki, wideo, miejsca czy muzykę. Opcja dostępna po rozwinięciu menu posta w prawym górnym rogu.

Niestety ta funkcja jeszcze nie jest dostępna dla wszystkich.

Kolejne zmiany w edge ranku

O nich pisaliśmy kilka dni wcześniej -> kliknij

::

Źródło: newsroom.fb.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF