Firmy ubezpieczeniowe najskuteczniej dbają o wizerunek

Jak wynika z raportu opracowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie agencji Procontent Communication, firmy z branży ubezpieczeniowej najskuteczniej budują swój wizerunek. Na szarym końcu uplasowały się przedsiębiorstwa z sektora budowlanego, nieruchomości oraz chemii gospodarczej.
21 proc. Polaków, a w tym 31 proc. przedsiębiorców, uznało, że sektor ubezpieczeniowy charakteryzuje się najsprawniejszą komunikacją z otoczeniem. Na kolejnych miejscach uplasowały się: media i rozrywka, telekomunikacja oraz sieci handlowe. Co ciekawe, 25 proc. badanych nie potrafiło wskazać żadnej branży, którą ich zdaniem cechuje skuteczny PR.
Na odpowiedzi znaczny wpływ miała płeć respondentów. Zdaniem pań najlepszym PR-em cieszą się media i rozrywka, natomiast panów – telekomunikacja i ubezpieczenia. Zgodnie z oczekiwaniami, kobiety znacznie częściej niż mężczyźni wskazywały branżę odzieżową oraz kosmetyczną jako charakteryzujące się dobrą opinią. Mężczyzni znacznie lepiej oceniali komunikację w sektorze paliwowym, przedsiębiorstw transportowych oraz firm budowalnych. Nieoczekiwanie, alkohole oraz tytoń były ponad dwa razy częściej wskazywane przez kobiety niż mężczyzn jako branża mająca skuteczny PR. Najgorszą opinię wśród Polaków niezależnie od płci mają natomiast producenci chemii gospodarczej, branża budowlana oraz nieruchomości.
Aż 40 proc. badanych nadal postrzega PR jako uboższego bliźniaka marketingu. Większość ankietowanych zgodziła się jednak ze stwierdzeniem, że PR jest dobrym uzupełnieniem informacji zawartych w reklamach, a wiadomości przekazywane przez specjalistów od budowania wizerunku pozwalają łatwiej formułować ocenę konkretnej sytuację.
::
Ankieta została zrealizowana w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”, przełamującej negatywne stereotypy o branży PR. Badanie zlecone przez agencję Procontent Communication przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków.