Gdańsk promuje się w Rosji

W najbliższy weekend na antenie największych stacji telewizyjnych w Kaliningradzie ukażą się filmy promujące atrakcje stolicy Pomorza. To kolejna kampania, jaką w rosyjskich mediach dla Gdańska realizuje agencja RedComm.
Odkąd obowiązują przepisy Małego Ruchu Granicznego (MRG), znacząco zwiększyła się liczba turystów z Rosji, jednak władze Gdańska nie spoczęły na laurach i postanowiły zaprezentować Rosjanom z Kaliningradu letnie atrakcje miasta. Placementowe materiały o Gdańsku w czasie największej oglądalności wyemitują największe telewizje w Kaliningradzie: prywatna TV Kaskad oraz federalny kanał Rossija 1. Dzięki temu informacje o atrakcjach Gdańska obejrzy nawet pół miliona odbiorców w obwodzie kaliningradzkim.
Każdy z filmów koncentruje się na innych walorach miasta. Pierwszy pokazuje potencjał kulturalny Gdańska, m.in. muzea, lokalnych artystów, a także najbardziej charakterystyczne elementy jak Stare Miasto czy fontanna Neptuna. Drugi film prezentuje Gdańsk jako morską stolicę Polski: miejsce idealne do żeglowania, a także miejsce o doskonałym zapleczu rekreacyjnym.
Gdański ratusz zlecił tę kampanię agencji RedComm, która specjalizuje się w marketingu na Wschodzie.To nie pierwsza kampania RedComm dla Urzędu Miasta w Gdańsku. W grudniu 2012 agencja promowała zimowe atrakcje miasta zapraszając mieszkańców Kaliningradu, m.in. do udziału w jarmarku bożonarodzeniowym i miejskim sylwestrze. Przez dwa tygodnie Gdańsk i region pomorski reklamowały się w TV, na popularnych portalach i w radiu.
RedComm ma na koncie również realizacje dla Pomorskiej Organizacji Turystycznej (PROT). W marcu agencja odpowiadała za kampanię promującą ofertę hotelarzy, przygotowaną dla Rosjan specjalnie z okazji Dnia Kobiet. W kwietniu w rosyjskich mediach głośno było o promocji projektu PROT pt. „Enjoy South Baltic”. Na Placu Zwycięstwa w Kaliningradzie na tydzień stanęła luneta, przez którą Rosjanie mogli podziwiać… plaże polskiego Bałtyku.
– Rosjanie odbierają reklamę inaczej niż Polacy, ale dotarcie do tej grupy docelowej opłaca się, zwłaszcza w dobie kryzysu – mówi Witold Bacia, dyrektor strategiczny RedComm. – To klienci klasy premium: kupują, zwiedzają, bawią się i co najważniejsze – nie oszczędzają.
Materiał promujący Gdańsk w TV Kaskad będzie można zobaczyć „na żywo” w internecie w niedzielę, 9 czerwca o godz. 20.00 polskiego czasu pod adresem http://kaliningrad.ru/kaskad.