Jak dotrzeć do nowych klientów w branży usług beauty?
By przetrwać na rynku w dzisiejszych czasach, nie wystarczy tylko być. Prowadzenie biznesu wiąże się z koniecznością inwestowania w jego promocję i dbania o dobry wizerunek firmy, co przekłada się na zdobywanie zarówno nowych jak i stałych klientów. Jednak są takie branże, w których ze względu na mnogość konkurencji, trudniej dotrzeć do nowych klientów. Jedną z nich jest branża usług beauty.
Mimo że konkurencja salonów kosmetycznych i fryzjerskich jest potężna, to potencjalnych klientów dla takich biznesów jest wielu. Niejednokrotnie zdarzyło się nam na pewno minąć kilka salonów fryzjerskich wzdłuż jednej ulicy. Można byłoby zapytać, czy w takim razie ma sens obecność na rynku tak wielu podmiotów oferujących takie same usługi. Otóż niesłabnące zapotrzebowanie na nie, pokazuje, że ma i to całkiem spory. Zwłaszcza jeśli właściciel dba o nieustanny rozwój salonu fryzjerskiego i potrafi odpowiedzieć na oczekiwania klientów oraz zapotrzebowania pracowników.
Przed osobami, które zastanawiają się nad otworzeniem własnego biznesu bądź inwestycją w jego rozwój stoi kilka wyzwań. Na dobry początek należy zadać sobie pytanie, czy inwestycja się zwróci i jak szybko, będziemy w stanie zacząć faktycznie na niej zarabiać. Planując inwestycję, warto na wstępie zastanowić się, jak wysokie zarobki jesteśmy w stanie zapewnić pracownikom i w jakim modelu powinniśmy podjąć z nimi współpracę.
Ile zarabia fryzjer? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka prosta. W salonach fryzjerskich funkcjonują różne systemy wynagrodzeń, w związku z czym wysokość zarobków zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest na przykład system prowizyjny. Niestety nie dla każdego fryzjera taki system będzie odpowiedni. Przychody w salonie fryzjerskim, podobnie jak w wielu innych usługach z branży beauty uzależnione są od ilości stałych klientów. Im większą grupę powracających klientów posiada dany fryzjer, tym większe będzie prawdopodobieństwo tego, że praca w systemie prowizji od klienta będzie dla niego opłacalna. Więcej stałych, zadowolonych klientów, to także dobra reklama salonu fryzjerskiego. Istnieje wiele sposobów, by przyciągnąć nowych klientów do salonu, którzy jeśli zostaną dobrze zaopiekowani – zostaną z nami na dłużej.
Marketing salonu fryzjerskiego – jak docierać do nowych klientów?
Jednym z podstawowych narzędzi, które bardzo dobrze działają w przypadku promowania salonów kosmetycznych, jest Instagram. Ze względu na swoją specyfikę, pozwala na wykorzystanie wielu formatów wizualnych, w których możemy zaprezentować na przykład metamorfozy przed i po, krótkie tutouriale video z prostymi upięciami, propozycje fryzur na dane okazje oraz przede wszystkim zadowolonych klientów. Wielu klientów salonów fryzjerskich po wizycie publikuje na Instagramie zdjęcia z oznaczeniem salonu. Dzięki temu zyskujemy dotarcie do potencjalnych klientów, którzy bazując na doświadczeniach swoich zadowolonych znajomych, chętniej skorzystają z naszych usług.
Prowadząc salon fryzjerski, powinniśmy zadbać o jego odpowiednie pozycjonowanie w przeglądarkach. Klienci często poszukują usług wpisując w pasek wyszukiwarki hasła składające się z nazwy usługi i miejscowości, w której chcą z niej skorzystać, np. fryzjer Toruń albo dobry fryzjer Toruń. Ważne jest to by, by zadbać o obecność marki w Internecie i odpowiednie jej wypozycjonowanie. Dzięki temu klienci z wyszukiwarek z większym prawdopodobieństwem trafią właśnie do nas, a nie do konkurencji w tej samej miejscowości. Po pierwsze, salon powinien posiadać profil w Google Moja Firma, to umożliwi wyświetlanie się w wyszukiwarce i Mapach Google. Dodatkowo narzędzia i darmowe kursy marketingu internetowego oferowane przez Google umożliwiają samodzielne dbanie o marketing firmy bez dużego wkładu finansowego. By odpowiednio dobrać frazy kluczowe, do pozycjonowania salonu kosmetycznego, najłatwiej będzie postawić się w roli potencjalnego klienta i zastanowić się, co wpisalibyśmy w wyszukiwarkę, szukając usług salonu takiego jak nasz.
Na odpowiednie pozycjonowanie strony, wpływa nie tylko opracowanie fraz kluczowych, które zasilą naszą stronę internetową w ramach informacji o usługach, które wykonujemy. Konsumenci często poszukują porad urodowych w internecie. Możemy łatwo wykorzystać to pole, tak trafiali oni po odpowiedzi na swoje pytania właśnie na naszą stronę. Warto założyć blog firmowy, który będzie funkcjonował pod adresem strony internetowej salonu, a materiały w nim publikowane odpowiadać będą na najczęściej zadawane pytania użytkowników. Skąd wziąć inspirację do tworzenia tekstów na bloga? Istnieje kilka prostych narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie aktualnych trendów wyszukiwań np. Google Trends czy Ubbersugest i są niewyczerpanym źródłem tematów do tworzenia materiałów eksperckich i poradnikowych. Internauci z pewnością chętniej skorzystają z profesjonalnej porady udzielonej przez doświadczonego fryzjera niż wskazówki na forum tematycznym, gdzie trudno zweryfikować czy udzielane przez użytkowników rady są skuteczne i nieszkodliwe.
Potencjał digital marketingu jest ogromny. Te kilka sposobów na docieranie do potencjalnych klientów to tylko kropla w morzu możliwości, jakie daje internet. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od tego, jak mocno będziemy promować swój biznes, najważniejsze zawsze będzie zadowolenie naszych klientów. Najlepszą reklamą dla salonu fryzjerskiego, zawsze będzie wysoka jakość oferowanych w nim usług. To właśnie dzięki temu klienci, którzy odwiedzą nas pierwszy raz, chętniej do nas wrócą.
Źródło: Booksy