...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak reklamować firmę na Facebooku?

Masz wrażenie, że Twoje reklamy na Facebooku są jak wiaderka wody wrzucane do oceanu – nie przynoszą żadnych efektów? Ten artykuł to zbiór najlepszych praktyk, które pomogły mi przekształcić Facebooka w jednego z najważniejszych sprzymierzeńców biznesowych. To wszystko dzięki dobrze targetowanym reklamom, o których Ci za chwilę opowiem.


Jak działa reklama firmy na Facebooku?

Są takie osoby, które twierdzą, że reklamy na Facebooku zupełnie nie przynoszą rezultatów. U nich być może rzeczywiście tak się dzieje.

Jednak nie dla 93% marketerów, którzy odnoszą sukcesy dzięki Facebookowi, a platforma ta z roku na rok zyskuje coraz większe przychody z reklam.

Nasze strategie marketingowe na Facebooku przyniosły nam uznanie samego Facebooka. Zespół Owocnych jest gotowy, aby wdrożyć je również dla Twojej firmy.

Ustalmy, jak sprawić, aby Twoje reklamy także przynosiły owoce.

Na Facebooku możesz reklamować się na różne sposoby i w różnych formach. Możesz na przykład pomyśleć o:

  • angażujących postach, które zwiększą popularność Twojej biznesowej strony na Facebooku,
  • reklamach z przekierowaniem na Twoją stronę internetową,
  • kampaniach mających na celu zdobyć kontakty do klientów,
  • reklamach ukierunkowanych na sprzedaż.

Jeśli chodzi o typ reklamy, to masz do wyboru: wideo, obrazy, karuzele, kolekcje czy kreacje na urządzenia mobilne.

Co więcej, Facebook ma do dyspozycji ogromne ilości danych na temat swoich użytkowników. To pozwala platformie kierować Twoje reklamy do tych osób, które mają największe szanse być zainteresowane Twoją ofertą.

W zależności od preferencji, możesz płacić Facebookowi za kliknięcia w reklamy bądź za ich wyświetlenia, a platforma ta może nawet zadecydować za Ciebie, gdzie umieścić Twoją reklamę (ale spokojnie – na ogół robi to w sposób naprawdę korzystny dla Ciebie).

Gdy już uruchomisz swoje kampanie, Facebook dostarczy Ci raporty i statystyki, dzięki którym zoptymalizujesz swoje działania.

Tutaj ważna rada: często lepiej postawić na kilka mniejszych kampanii, niż na jedną dużą.

Podstawy kampanii reklamowych na Facebooku

Kiedy prowadziłem kampanie dla moich klientów, musiałem podjąć kluczowe decyzje dotyczące ich typów. Również Tobie, jako właścicielowi firmy, przedstawiam dwie podstawowe opcje do rozważenia:

  1. Kampanie skierowane do osób, które jeszcze nie znają Twojej marki.
  2. Kampanie zaprojektowane dla tych, którzy już Cię znają.

W przypadku pierwszego rodzaju kampanii, Twoim celem jest zbudowanie świadomości marki oraz popularyzacja swoich usług i produktów moich klientów. Chcesz dotrzeć do nowych osób jeszcze nie znających Twojej oferty.

Moje doświadczenie pokazuje, że takie kampanie skierowane są na przyciągnięcie nowej publiczności i informowanie jej o istnieniu marki. W ten sposób wzbudza się zainteresowanie ofertą, przekierowuje potencjalnych klientów na stronę internetową i zbiera się ich dane kontaktowe.

Kiedy już uda Ci się zbudować większą społeczność, pozyskać kontakty do potencjalnych nabywców i przekierować nowych odbiorców na stronę internetową, przyszedł czas na remarketing.

Remarketing pozwoli Ci dotrzeć do osób, które już były zaznajomione z Twoją marką, polubili ją i zapoznali się z jej ofertą. Właśnie te osoby są najprawdopodobniej zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług lub zakupem produktów.

Więc jeśli chcesz prowadzić efektywne kampanie dla swojej firmy, pamiętaj, aby najpierw zbudować świadomość marki i popularyzować swoją ofertę wśród nowej publiczności.

Następnie, przy użyciu remarketingu, skieruj swoje działania na osoby, które już poznały Twoją markę i są zainteresowane dokonaniem zakupu.

Ile kosztuje promowanie firmy na facebooku?

Bez względu na to, jak wiele zainwestujesz w reklamę na Facebooku, jeśli będziesz ją dobrze prowadził, będzie Ci się opłacało tam działać.

Kampanie na Facebooku mogą przynieść zwrot z inwestycji nawet na poziomie 10:1. Czy wiesz, co to oznacza dla Ciebie jako właściciela firmy?

Możesz zwiększyć wartość każdej złotówki, którą zainwestujesz w reklamy na Facebooku, nawet 10-krotnie! Porównując z innymi platformami społecznościowymi, tak świetnych wyników nie uda Ci się osiągnąć nigdzie indziej.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF