Kolaboracje marek z organizacjami w esporcie

66
shell brand is the future

Esport jest niezwykle szybko rozwijającą się gałęzią rozrywki. O tym już chyba nie trzeba za wiele pisać, bo było na ten temat niezwykle dużo opracowań. Jednak temat współpracy organizacji z markami, a zwłaszcza luksusowymi jest zawsze ciekawy.

Na polskim podwórku mamy doskonałą kolaborację. Oczywiście chodzi o markę luksusowych samochodów Mercedes z jedną z najstarszych organizacji esportowych, czyli Illuminar gaming.

Tym razem kampania reklamowa dotyczy zaangażowania bezpośredniego fanów (i nie tylko) organizacji do współtworzenia komunikacji. Mogą oni zaprojektować wygląd Mercedesa, który będzie jeździł po kraju, a osoby związane z organizacją (gracze i influencerzy) będą jechały przez Polskę w unikatowym aucie. Co więcej, podróż zwycięskiego projektu będzie komunikowana na żywo w internecie i za pomocą mediów społecznościowych.

Mercedes-Benz przeciera drogę dla marek luksusowych w polskich organizacjach i pokazuje, że warto być w esporcie. Poniżej prezentujemy kilka innych kampanii reklamowych wartych uwagi.

KIA Motors z LECtronic: Dance with me feat. Sjokz

Zdawałoby się, że projekt stworzenia zespołu z komentatorów League of Legends European Championships jest trochę dla zabawy, szczególnie żę gatunkiem muzycznym jest rap. Jednak Andy ‘Vedius’ Day, Aaron ‘Medic’ Chamberlain i Daniel Drakos pokazali, że można to zrobić całkiem ciekawie. Dzięki utworowi Dance with Me była to jedna z najgłośniejszych kampanii esportowych w 2020 roku.

Nagranie tego utworu wraz z komentatorami to bardzo fajny i alternatywny sposób przede wszystkim na promocję marki KIA. Przyznać trzeba, że LEC bardzo dobrze sobie radził, jeżeli chodzi o marketing i było sporo dobrych kampanii.

Nike: Camp Next Level

Nike swoją pierwszą esportową reklamę w Chinach wypuścił przed Mistrzostwami Świata League of Legends. W tej reklamie zobaczyć możemy zaawansowany technologicznie obóz treningowy, w którym zawodnicy trenują nie tylko siłę fizyczną, ale i koordynację czy odporność psychiczną.

Reklama jest hołdem dla emerytowanego gracza LoL-a, czyli Jiana„Uzi” Zihao, który grał w Royal Never Give Up. Musiał on zakończyć karierę ze względów zdrowotnych, a mianowicie oprócz kontuzji ręki, chorował także na otyłość i cukrzycę.

Camp Next Levej jest przełomem dla Nike, bo do listopada 2020 roku, firma nigdy nie wyemitowała reklamy esportowej.

 

Fnatic i Gucci

O tym połączeniu było na tyle głośno, że nawet ludzie niezwiązani z esportem usłyszeli o kolaboracji. Włoska marka Gucci oficjalnie wkroczyła w świat esportu poprzez współpracę z brytyjskim Fnatic. Pierwszym oferowanym produktem okazał się zegarek limitowanej edycji w cenie 1150 funtów, który szybko się sprzedał.

To wejście w branżę esportową było zaskakujące, bo nikt się nie spodziewał takiej marki w tym świecie. Jednak dowodzi to, że esport jest w kręgu zainteresowań bardzo luksusowych marek.

Czytaj też: Aloy z gry Horizon Zero Dawn zawita do konsolowego świata Genshin Impact!

 

 

 

shell brand is the future

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej