„Leć teraz, zapłać później” – PayPo wprowadza nową ofertę dla podróżujących

PayPo, lider rynku płatności odroczonych w Polsce, z końcem kwietnia wprowadził nową ofertę „Leć teraz, zapłać później”, skierowaną do osób planujących podróże. Oferta umożliwia opłacenie w modelu BNPL (buy now, pay later) biletów lotniczych oraz innych usług turystycznych, takich jak rezerwacja hotelu czy zakup zorganizowanego wyjazdu, u wybranych partnerów akcji. Klienci mogą skorzystać z jednej z dwóch wygodnych opcji: odroczenia płatności do 30 dni bez dodatkowych kosztów lub rozłożenia jej na 6 równych rat na preferencyjnych warunkach.

Coraz więcej Polaków planuje wakacyjne wyjazdy. Jak wynika z danych CBOS, aż 61% dorosłych deklaruje, że w 2025 roku wybierze się w podróż wypoczynkową lub turystyczną – to jeden z najwyższych wyników od lat[1]. Równocześnie rośnie potrzeba świadomego i elastycznego zarządzania domowym budżetem, szczególnie w kontekście większych, sezonowych wydatków. Odpowiadając na te oczekiwania, firma PayPo wraz z końcem kwietnia wprowadziła ofertę „Leć teraz, zapłać później”, stworzoną z myślą o osobach planujących zarówno krajowe, jak i zagraniczne podróże.

Leć na wakacje, zapłać za nie później

Wzrost zainteresowania podróżami idzie w parze z rosnącą popularnością rozwiązań finansowych, które wspierają elastyczne zarządzanie domowym budżetem. Jak pokazuje raport „Polak na zakupach z BNPL” opracowany przez PayPo, aż 72,6% użytkowników planuje swoje wydatki i tworzy budżet domowy, a 60,3% deklaruje, że płatności odroczone pomagają im skuteczniej nim zarządzać, przede wszystkim dzięki możliwości rozłożenia wydatków na mniejsze raty. Co więcej, 56,3% badanych podkreśla, że dzięki BNPL mogą pozwolić sobie na zakup w dogodnym momencie i opłacić go w późniejszym terminie, nie nadwyrężając bieżących środków finansowych. To szczególnie istotne w przypadku większych wydatków, takich jak wyjazdy wakacyjne czy rodzinne podróże.

Wprowadzając ofertę „Leć teraz, zapłać później” odpowiadamy na rosnące potrzeby klientów, którzy coraz częściej podróżują i poszukują elastycznych rozwiązań finansowychmówi Piotr Szymczak, Chief Growth Officer w PayPo. I dodaje: Podróże to często większe, skumulowane wydatki, dlatego nasza usługa pozwala je rozłożyć w czasie, bez konieczności jednorazowego obciążania budżetu. Dzięki temu klienci mogą lepiej planować wyjazdy, zarówno krajowe, jak i zagraniczne, i korzystać z atrakcyjnych ofert, takich jak promocyjne bilety lotnicze, rezerwacje hoteli czy wyjazdy zorganizowane, płacąc wtedy, gdy jest to dla nich najodpowiedniejsze. To rozwiązanie, które łączy wygodę, bezpieczeństwo i kontrolę nad finansami, wpisując się w nowoczesne podejście do zarządzania domowym budżetem.

To, co wyróżnia tę ofertę, to preferencyjne warunki z niższymi kosztami rat niż w przypadku standardowych usług PayPo. Dodatkowo płatność można zawsze rozłożyć na 6 rat, bez względu na wartość transakcji.

Kampania promująca “Leć teraz, zapłać później” na lotniskach

W maju wystartowała kampania wizerunkowa promująca nową ofertę. Kreacje pojawiły się w kanałach digital oraz w outdoorze, między innymi na trzech największych lotniskach w Polsce (Warszawa Chopin, Kraków Balice oraz Wrocław Starachowice).

Lotniska to idealna przestrzeń do dotarcia do osób, które są w trakcie planowania podróży i mogą być szczególnie zainteresowane elastycznymi formami finansowania wyjazdów – tłumaczy Piotr Szymczak, Chief Growth Officer PayPo. I podsumowuje: Kampania startuje w kluczowym momencie, gdy wiele osób rezerwuje wakacyjne urlopy, dlatego chcemy zwiększyć świadomość na temat możliwości korzystania z płatności odroczonych również w branży turystycznej.

Oferta „Leć teraz, zapłać później” dostępna jest u wybranych partnerów turystycznych i przewoźników. Jej szczegóły oraz lista firm, w których można z niej skorzystać znajdują się na stronie: Leć teraz, zapłać później.

Przy spłacie do 30 dni RRSO 0%, po tym okresie spłata w 6 ratach z RRSO 36,6%. Promocja obowiązuje u wybranych przewoźników i operatorów do 31 grudnia 2025 r.

Przykład reprezentatywny: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 36,6%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 1200 zł, całkowita kwota do zapłaty 1312,32 zł, oprocentowanie stałe 0 %, całkowity koszt kredytu 112,32 zł (w tym prowizja 112,32 zł, odsetki 0 zł), 6 rat po 218,72 zł, okres obowiązywania umowy – 180 dni. Kalkulacja została dokonana na dzień 31 marca 2025 r. w oparciu o założenia opisane w umowie kredytu.

Szczegóły w Regulaminie promocji na stronie www.paypo.pl.

 ::

O PayPo:

PayPo to lider usług BNPL (ang. buy now, pay later) w Polsce adresowanych do sklepów internetowych. Działa na rynku od 2016 roku – z rozwiązania firmy można skorzystać aktualnie w ponad 40 tys. sklepów online, w tym m.in. Answear, Reserved, Sinsay, MediaMarkt, Sephora, Rossmann, Decathlon czy Modivo. PayPo współpracuje również z czołowymi platformami sklepowymi, takimi jak m.in. Shoper i IdoSell. Firma oferuje możliwość zapłacenia za zakupy w momencie, gdy konsument jest pewny swojego wyboru. W ten sposób może on zrealizować zamówienie dziś, a zapłacić za nie później, tym samym dając sobie czas na mądre, przemyślane zakupy: odebranie zamówienia, sprawdzenie produktów i zastanowienie się, czy mu pasują. Z rozwiązania chętnie korzystają polscy konsumenci – liczba aktywnych użytkowników PayPo wynosi już 2 mln osób. Firma w 2024 roku obsłużyła około 17,1 mln transakcji, na łączną kwotę  prawie 5 mld zł.

W przypadku sklepów, usługi PayPo zwiększają ich wolumen sprzedaży, mając istotny wpływ na wzrost wartości koszyka o ok. 20–100% oraz znacząco zmniejszając liczbę tzw. porzuconych koszyków ok. 15-20%. Dziś PayPo to jedna z podstawowych form płatności – jak potwierdza badanie „Koszyk roku 2022”, już 75 proc. największych sklepów online w Polsce oferuje usługi BNPL od co najmniej jednego operatora.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF