LinkedIn – gigant content marketingu

LinkedIn przebojem zdobywa serca marketerów, którzy coraz chętniej korzystają z możliwości reklamowych serwisu. Ma to bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe firmy, której prognozy mówią o ponad 46 procentowym wzroście przychodu w 2013 względem ubiegłego roku.
– LinkedIn to serwis, który od kilkunastu miesięcy przeżywa renesans związany ze strategicznymi zmianami dotyczącymi charakterystyki witryny. Początkowo był to biznesowy serwis społecznościowy, który kojarzono głównie z tematem zatrudnienia, jednak z biegiem czasu coraz większy nacisk kładziono na treści serwowane użytkownikom. Obecnie LinkedIn określany jest jako platforma z treściami skierowanymi do przedstawicieli biznesu i w tej roli dynamicznie przyciąga nowych użytkowników, a także coraz szersze uznanie wśród marketerów. – mówi Tomasz Pudlis, CEO sieci reklamy premium BAN.pl.
Reklamodawcy w LinkedIn znajdą cały szereg możliwości dotarcia do użytkowników w naturalnych dla nich sytuacjach – szukając informacji, nawiązując kontakty biznesowe czy też uczestnicząc w grupach dyskusyjnych. Tylko w ostatnim czasie wprowadzono Sponsorowane Aktualizacje, a także (dzięki nabyciu Slideshare) reklamy zawierające prezentacje multimedialne. Można oczekiwać, że to nie koniec transformacji LinkedIn, jednak już teraz jest to doskonałe i – przede wszystkim – bardzo skuteczne narzędzie content marketingowe.
Zmiany w LinkedIn nie umknęły uwadze specjalistów od marketingu – w Stanach Zjednoczonych około 80 proc. marketerów wykorzystuje LinkedIn w swoich kampaniach (źródło: „Changes at LinkedIn Create New”; eMarketer). Optymistycznie wyglądają również przychody serwisu, które w 2013 w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększą się o około 46 proc., a w 2014 dojdą do poziomu ponad pół miliarda dolarów.
Obecnie LinkedIn jest drugim największym serwisem zrzeszającym społeczności – liderem jest oczywiście Facebook, jednak w ostatnich miesiącach LN zostawił w tyle serwis Twitter (wg ComScore).
Przeczytaj również: