...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Lubimy kibicować naszym – rekordowa oglądalność polskiej transmisji PGL Major Kopenhaga 2024

Premierowy Major w historii Counter-Strike 2 dobiegł końca. Zmagania w kopenhaskiej Royale Arenie wyłoniły niespodziewanego mistrza. Turniej tylko udowodnił, że na scenie CS’a nie ma obecnie żadnego hegemona, a brak dominacji sprawia, że ten kawałek esportu staje się jeszcze bardziej ciekawszy, co przekłada się na wyniki oglądalności.

Turniej cieszył się ogromnym zainteresowaniem widzów. Zarówno transmisja globalna, jak i lokalna, na której się skupimy zgromadziła pokaźna liczbę widzów. Polska relacja z PGL Major Kopenhaga 2024 transmitowana była w serwisach Twitch i Youtube na kanałach Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego, a za jej realizację odpowiedzialny był zespół GX Studio, należący do grupy Fantasyexpo.

Polski widz oglądał Majora średnio 3,5 godziny i stanowi on rekordowy wyniki w historycznym ujęciu transmisji esportowych u Izaka. Pozostałe statystyki oglądalności, również kształtują się imponująco. Sumaryczny czas trwania streamów wyniósł 163 godziny i 36 minut a łączny czas oglądania transmisji wyniósł 2 360 040 godziny. Przełożyło się to na  ponad 8 milionów wyświetleń na żywo.

Jeśli weźmiemy pod uwagę turnieje kwalifikacyjne do Majora, które rozpoczęły się w połowie lutego, wówczas wyniki oglądalności jeszcze mocniej szybują w górę, składając obietnicę że esport w Polsce przeżywa obecnie renesans, a zainteresowanie nim wbrew przewidywaniom analityków rośnie a nie maleje.

PGL Major Kopenhaga 2024 (17-31.03) + RMR (14.02-4.03)

Czas trwania streamów: 325 h: 26 m

Peak: 110 425

Wyświetlenia na żywo: 12 970 255

Łączny czas oglądania: 3 627 221h

Partnerami polskiej transmisji były takie marki jak KFC, Grześki, Quersus, adidas, eobuwie.pl, logitech G, inea, AMD oraz LV Bet, które otrzymały ogromna widownię, a trzeba dodać, że polska społeczność Counter Strike uchodzi za jedną z najlepszych na świecie oraz silne zaangażowanie widzów. Wspieranie esportu jest postrzegane jako autentyczne zaangażowanie marki w pasje i zainteresowania swojej grupy docelowej. Firmy, które angażują się w transmisje esportowe, mają szansę wzmocnić swoje relacje z klientami poprzez interakcję z fanami, udział w dyskusjach oraz oferowanie wyjątkowych doświadczeń.

Nie bez znaczenia dla oglądalności polskiej transmisji tego najważniejszego turnieju są komentatorzy, którzy przekazują emocje i dodają kolorytu. Obsada casterska wiosennego Majora to osoby znane i cenione przez polskie community. Za mikrofonem mogliśmy usłyszeć oprócz Piotra ‘izaka’ skowyrskiego takie osoby jak: Piotr „Duman” Dumanowski, Łukasz „Hermes” Pożyczek, Maciej „Morgen” Żuchowski, Kuba „Kubik” Kubiak, Sławomir „Troglodyta” Bąk, Mikołaj „URF” Palimąka, Sławomir „Troglodyta” Bąk, Szczepan „Cherry” Wałęga, Dominik „Assassino” Gryzełko, Olaf “Szeregowy” Ostrowski, Denis „Grashog” Hristov, Hania „Hanka” Pudlis, Jakub “Swelder” Grzegorski, Mariusz “Loord” Cybulski, Michalina “Młoda” Chudzińska, Radek “Mad1” Florkowski,  oraz Jakub „ThoreQ” Gertych.

Major to najbardziej prestiżowy turniej esportowy w Counter-Strike’u. Najwyższy poziom rozgrywek oznacza, że idą za tym równie duże oczekiwania. Organizator musi zadbać o każdy szczegół, bo turniej oglądają w końcu miliony fanów rozsianych po całym świecie, a realizacja tworzona jest w siedmiu językach. Za realizację polskiej transmisję PGL Major Kopenhaga 2024 odpowiadał zespół GXStudio. W projekt zaangażowanych jest sporo osób, od komentatorów i analityków aż po samą ekipę techniczną.

W czasie samej transmisji pracuje ponad 20 ekspertów na kanale A i B. Od strony realizacyjnej dochodzi do tego przynajmniej 10 osób, lecz przygotowania są długie i łącznie w całą inicjatywę może być zaangażowanych nawet do 50 osób – mówi Bartłomiej ‘Tajzon’ Jaśkiewicz, Gaming Project Manager, GX Studio. Przygotowania zaczynają się już na długo przed startem wydarzenia, a my staramy się podchodzić do swoich projektów nieszablonowo. Lubimy eksperymentować. Nasze transmisje zawsze mają jakieś smaczki – nie chcemy do tego podchodzić tradycyjnie, ale na luzie. Staramy się nie ograniczać. Dzięki temu ludziom otwierają się głowy– dodaje.

Swoim podejściem i etyką GX Studio starają się skrócić dystans z widzem. Pokazać przystępność esportu i łatwość w jego przyswojeniu. To już nie jest zamknięte środowisko, a grupa, która wita każdego z otwartymi ramionami. Dba o to barwny zespół pracujący przed i za kamerami. Dzięki temu Counter-Strike trafia do różnych odbiorców – promocja transmisji Majora w Kopenhadze prowadzona jest wieloma kanałami, przy współpracy z różnymi mediami, influencerami a nawet ogólnopolskim radiem, w tym wypadku RMF MAXXX To, co widzi się przed ekranami to ledwie wierzchołek góry lodowej. Warto pamiętać, że bez zaangażowania tylu osób i podmiotów w cały projekt, tej magii w ogóle by nie było.

Transmisja z PGL Major Kopenhaga to nie jedyna transmisja esportowa, która zagościła na kanałach Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego. Dzięki zaangażowaniu Fantasyexpo w rozwój polskiej społeczności, kalendarz transmisyjny zapełniony jest interesującymi wydarzeniami, między innymi transmisja całej serii ESL Pro Tour czy turniejów pod szyldem BLAST Premier.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF