Ludzie Roku „Briefu” 2014
Poznajcie osoby nominowane do corocznych nagród magazynu Brief: Człowieka Marketingu i Sprzedaży, Człowieka Mediów, Człowieka Reklamy, Menadżera Marketingu Miejsc. Zwycięzców, jak również Człowieka Roku Brief 2014, poznamy 29 października podczas uroczystej gali, która będzie jednocześnie 15. urodzinami magazynu.
Od kilku lat magazyn „Brief” honoruje osoby, które w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy odznaczyły się swoją pracą na polu zawodowym, gospodarczym oraz przysłużyły się rozwojowi regionu czy kraju. Kategorie, w których przyznaliśmy wyróżnienia, to: Człowiek Roku „Briefu”, Człowiek Roku Brief for Poland, Człowiek Marketingu i Sprzedaży, Człowiek Mediów, Człowiek Reklamy, Człowiek PR-u, Projekt Komunikacji Marketingowej, Menedżer Marketingu Miejsc Brief for Poland i Gwiazda Reklamy. Zwycięzców poznamy na uroczystej gali, kiedy to będziemy również świętować 15. urodziny naszego magazynu. Poniżej prezentujemy nominowane osoby.
CZŁOWIEK MARKETINGU I SPRZEDAŻY
TOMASZ MARSZAŁŁ
dyrektor marketingu, PKO Bank Polski
Za wybitne osiągnięcia w zakresie budowania komunikacji marketingowej największego polskiego banku. W 2010 roku podjął wyzwanie odświeżenia wizerunku PKO Banku Polskiego, dwa lata później otrzymał nagrodę Effie za kampanię repozycjonującą markę banku z udziałem Szymona Majewskiego oraz nagrodę Golden Arrow w Konkursie Marketingu Bezpośredniego za kampanię „Konto za 0zł”. Laureat prestiżowego zestawienia Top 50 Marketingowców Europy wydawnictwa „The Internationalist”.
MARTA CZARTORYSKA-ŻAK
wiceprezes ds. marketingu i komunikacji, Wirtualna Polska
Za całokształt działalności na rynku reklamowym, z którym związana jest od 1992 roku. Doświadczenie z zakresu marketingu zdobywała m.in w agencji Young&Rubicam Poland oraz Grupie DDB Warszawa. W ostatnich latach pełniła funkcję dyrektora ds. online i marketingu, a także członka zarządu w Grupie Eurozet. W maju bieżącego roku objęła stanowisko wiceprezesa ds. marketingu i komunikacji w Wirtualnej Polsce.
EWA FILIPP
była kierownik działu marketingu, Teatr Wielki – Opera Narodowa
Za umiejętne i świadome prowadzenie działu marketingu największej instytucji kulturalnej w Polsce. Chociaż Ewa Filipp przestała pełnić funkcję kierownika wraz z końcem sezonu 2013/2014, jakość jej dotychczasowej działalności na rzecz Teatru przesądziła o nominacji. Podczas jej kadencji Teatr nawiązał współpracę m.in. z takimi firmami, jak BMW czy Shiseido, które od wielu lat zaangażowane są we wspieranie kultury i sztuki.
CZŁOWIEK MEDIÓW
MICHAŁ SZAFRAŃSKI
autor bloga, Jakoszczedzacpieniadze.pl
Za przybliżanie Polakom tego, jak mądrze oszczędzać, oraz za szerzenie edukacji finansowej bez zbędnego zadęcia. Nominowany do nagrody Społecznie odpowiedzialny bloger podczas konferencji Blog Forum Gdańsk 2013, zwycięzca w konkursie Blog Roku 2013 w kategorii Profesjonalne i firmowe blogi oraz zdobywca tytułu Najbardziej inspirującego bloga 2013 przyznanego przez magazyn „Brief”.
RADOSŁAW KOTARSKI
twórca, Polimaty TV
Za profesjonalne tworzenie edukacyjnych treści wideo za pośrednictwem kanału YouTube. Udowadnia, że wszelkie zagadnienia mogą być ciekawe, o ile są dobrze przedstawione. Nazywany jednoosobową instytucją naukową. Samodzielnie pisze scenariusze, reżyseruje i montuje odcinki swojego programu. W ostatnim czasie związany również z Telewizją Polską.
CEZARY ŁASICZKA
dziennikarz, prezenter radiowy związany z Tok FM
Za całokształt pracy w radiu Tok FM – za błyskotliwość, refleks, wyczucie tematu, popularyzację nauki oraz promowanie czytelnictwa. Nominowany do nagrody MediaTory w kategorii Inicjator, otrzymał wraz z Hanną Zielińską nagrodę Popularyzator Nauki 2010. Nagrodzony PIK-owym Laurem przez Polską Izbę Książki za promowanie książek i czytelnictwa w mediach elektronicznych. Znalazł się także wśród finalistów Konkursu Nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej.
CZŁOWIEK REKLAMY
SŁAWOMIR STĘPNIEWSKI
CEO, Dentsu Aegis Network Poland
Za działania wyprzedzające trendy, a także za inwestycje w zespół, innowacje i usługi w największej grupie komunikacyjnej w Polsce. Ponadto za wkład w rozwój polskiej branży interaktywnej i konsekwentne uświadamianie tego, czym jest efektywna komunikacja marketingowa. Wizjoner branży, wielokrotnie doceniany i nagradzany.
SEBASTIAN PAŃCZYK
reżyser, ilustrator, projektant, Platige Image
Za kreatywność, innowacyjność oraz wyjątkowe kreacje promujące międzynarodowe i krajowe marki, jak Telekomunikacja Polska, M&M’s, IKEA, Tesco, Orange, Żubr, Canal+, ING. Był wielokrotnie nagradzany w polskich i zagranicznych konkursach, a tworzone przez niego realizacje oglądają codziennie miliony widzów.
WŁAS CHOROWIEC
prezes i współzałożyciel, LeadBullet (do 28.09.2014)
Nominacja za popularyzowanie wysokiej jakościowo treści oraz udane wejście na trudne rynki wschodnie. Jego spółka specjalizuje się w kampaniach content marketingowych. W kwietniu 2014 roku rozpoczęła ekspansję na rynkach wschodnich, w Rosji i na Ukrainie, gdzie, mimo krótkiego okresu działania, notuje rekordowe wzrosty.
MENEDŻER MARKETINGU MIEJSC BRIEF FOR POLAND
ROMAN SZEŁEMEJ
prezydent Wałbrzycha
Za walkę o prawa powiatowe dla Wałbrzycha. Gdy w 2003 roku, po upadku przemysłu węglowego w rejonie, Wałbrzych został administracyjnie zdegradowany na gminę, Szełemej podjął kampanię o przywrócenie miastu praw. Dziś Wałbrzych ma budżet dwa razy większy niż w 2011 roku, a wydatki na inwestycje wynoszą 278 mln zł. Został wyróżniony tytułem Zasłużony dla miasta Wałbrzycha oraz wyróżnieniami branżowymi Menedżer rynku zdrowia oraz Menedżer roku 2010 w ochronie zdrowia.
JACEK MAJCHROWSKI
prezydent Krakowa
Za wieloletnią pracę na rzecz rozwoju i modernizacji miasta, przy jednoczesnej dbałości o liczne zabytki Krakowa, będące jego wizytówką. Szczególnie zaś za efektywną pracę nad rozwojem turystyki i podniesieniem rangi lotniska Kraków-Balice. Ponadto za podejmowane inwestycje komunikacyjne. Jego działania sprawiają, że Kraków jest miejscem coraz chętniej odwiedzanym przez turystów z całego świata, których liczba wzrasta rocznie o prawie 8 mln. Co więcej, Kraków staje się miastem cenionym przez europejskich inwestorów.
TADEUSZ FERENC
prezydent Rzeszowa
Od 12. lat rządzi Rzeszowem, dba o dobry kontakt z mieszkańcami, o wygląd miasta i osobiście dogląda każdej inwestycji… nawet o 5:00 rano. Za jego kadencji Rzeszów powiększył się o blisko dziesięć sołectw i dwukrotnie zwiększył swoją powierzchnię. Ferenc, dzięki pracom nad remontami ulic, których się podjął, zyskał pseudonim „Asfaltowego Tadka”. Dziś Rzeszów kojarzy się z czystością, odnowionymi kamienicami, równo przyciętymi trawnikami i… kładką rodem z Szanghaju.
GWIAZDY REKLAMY
RODZINKA.PL i ORANGE za kampanię „Boscy w sieci”
Nominacja dla bohaterów serialu „Rodzinka.pl” emitowanego od 2011 roku przez TVP, za udział w miniserialu firmy Orange, która stworzyła kreację promocyjną swoich produktów i usług na zasadach product placementu. Dzięki „Boskim w sieci” w trzynastu krótkich odcinkach zostały zaprezentowane m.in oferta Orange Open, usługi Orange Cloud, Inteligentny Dom czy Telewizja Tu i Tam. Gwiazdami kampanii są: Natalia (Małgorzata Kożuchowska), Ludwik (Tomasz Karolak), Tomek (Maciej Musiał), Kuba (Adam Zdrójkowski) i Kacper (Mateusz Pawłowski).
BARBARA KURDEJ-SZATAN, MACIEJ ŁAGODZIŃSKI i PLAY za kampanię „Wszyscy są w Play”
Nominacja dla Barbary Kurdej-Szatan i Macieja Łagodzińskiego za stworzenie oryginalnych kreacji i wyrazistych charakterów, które stały się zabawnym dodatkiem do kampanii marketingowej – „Wszyscy są w Play”. W spotach reklamowych, obok dwójki uroczych sprzedawców, występują m.in. Agnieszka Dygant, Maciej Stuhr, Magdalena Różczka, Małgorzata Socha, Marcin Prokop, Czesław Mozil czy Kamil Bednarek.
KEVIN SPACEY i BANK ZACHODNI WBK
Nominacja dla Kevina Spacey’ego za wyjątkową kreację w polskiej reklamie i trafne sportretowanie docelowego klienta banku, które zaowocowało wzmocnieniem wizerunku marki. We wrześniu tego roku Bank Zachodni WBK rozpoczął największą w historii banku kampanię marketingową. Inicjuje ona proces przebudowy oblicza trzeciej największej instytucji finansowej w Polsce i wprowadza nową platformę komunikacyjną. Charyzma Spacey’ego koresponduje z określoną przez bank filozofią.