Nowa marka Creo w PHD i Media Direction OMD wzmacnia kompetencje influencer marketingowe w Polsce

W odpowiedzi na rosnące oczekiwania dotyczące efektywności, mierzalności i spójności kampanii z udziałem influencerów, Omnicom Media Group (OMG) konsoliduje swoje globalne kompetencje w tym obszarze pod marką Creo. Na rynku polskim jednostka będzie działać w ramach struktur PHD oraz Media Direction OMD, dostarczając zaawansowane, oparte na danych rozwiązania, które umożliwiają skuteczne łączenie współpracy z twórcami z kompleksowymi strategiami komunikacyjnymi marek.

Creo formalizuje zakres działań z obszaru influencer marketingu, które dotychczas były realizowane w ramach DRUM Polska. Za rozwój i operacyjne prowadzenie obu marek odpowiadają Katarzyna Ryndziewicz, General Manager, oraz Patrycja Czapelska, Head of Content Partnership – osoby, które już wcześniej kierowały tym obszarem w ramach DRUM. Pozwala to zapewnić pełną ciągłość operacyjną i strategiczną, a także najwyższy poziom obsługi i partnerstwa biznesowego.

W nowym modelu DRUM będzie odpowiadać za ofertę w zakresie strategicznych partnerstw mediowych, innowacji kreatywnych, wydarzeń specjalnych i produkcji medialnych oraz usług w zakresie tworzenia treści, natomiast wszelkie działania z udziałem influencerów zostaną przeniesione do marki Creo.

„Rozwój Creo w ramach DRUM to kolejny etap naszej misji: tworzenia kampanii, które nie tylko angażują, ale i osadzają marki w realnych kontekstach kulturowych – a influencer marketing jest dziś jednym z najpotężniejszych narzędzi do osiągnięcia tego celu” – komentuje Katarzyna Ryndziewicz, General Manager DRUM Polska i Creo.

Nowe narzędzia i technologia na rzecz skuteczności

Creo wykorzystuje dane z systemu Omni, otwartego środowiska operacyjnego wspierającego wszystkie agencje Omnicom, który umożliwia traktowanie influencer marketingu jako pełnoprawnego kanału mediowego: planowanego, mierzonego i optymalizowanego na każdym etapie ścieżki konsumenckiej. Klienci zyskają dostęp do innowacyjnych narzędzi, takich jak:

  • Creator Briefing Tool – narzędzie wykorzystujące Google Gemini, które pozwala twórcom korzystać z danych Omni (o odbiorcach, kulturze i marce), generować pomysły na treści i natychmiast weryfikować ich zgodność z briefem, grupą docelową i aktualnym kontekstem kulturowym.
  • Creo Influencer Agent – zaawansowany system doboru influencerów oparty na sztucznej inteligencji, który analizuje miliony sygnałów kulturowych z pakietu danych Omni Q, by precyzyjnie dopasować twórców do celów kampanii, insightów konsumenckich oraz dominujących trendów.
  • Creator Performance Predictor – bazując na nowym API Meta i uczeniu maszynowym, prognozuje, które organiczne treści na Instagramie osiągną najwyższą skuteczność po wsparciu mediowym. W testach alfa poprawa wyników wyniosła średnio +38% w porównaniu z treściami wybieranymi manualnie.

Według prognoz Statista (marzec 2025) rynek influencer marketingu na świecie osiągnie wartość 33 miliardów dolarów w 2025 roku, co oznacza wzrost o 37% w porównaniu z rokiem 2024. Konsolidacja kompetencji pod marką Creo wynika z rosnącego zapotrzebowania na skuteczne i mierzalne rozwiązania, które umożliwiają pełną integrację działań influencer marketingowych z ogólną strategią komunikacyjną marek.

::

O PHD

PHD to agencja należąca do Omnicom Media Group, wykorzystując system Omni napędzany przez AI, wspiera wiodące marki w wyprzedzaniu konkurencji. Zespół 6500 ekspertów w 81 biurach na 74 rynkach łączy dane, technologię i wiedzę specjalistyczną, dostarczając nowoczesne rozwiązania medialne, które napędzają rozwój marek. PHD zdobyła tytuł Global Media Network of the Year 2024 przyznany przez Adweek oraz jest obecnie najczęściej nagradzaną siecią agencji medialnych według WARC Media 100.

 ::

Media Direction OMD to agencja mediowa należąca do globalnej grupy Omnicom Media Group, znana z dostarczania innowacyjnych, zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych. Jej głównym celem jest wspieranie klientów w osiąganiu lepszych wyników biznesowych, poprzez połączenie kreatywności, precyzyjnego planowania strategicznego oraz budowania długotrwałych relacji. Jako część międzynarodowej sieci OMD, Media Direction OMD korzysta z zasobów ponad 8 500 specjalistów działających w 120 biurach na całym świecie. Globalne doświadczenie w połączeniu z lokalnym zrozumieniem rynku pozwala agencji dostarczać efektywne rozwiązania mediowe, które odpowiadają na potrzeby współczesnych konsumentów. Dynamiczna, innowacyjna i nieustannie rozwijająca się sieć jest jedną z najczęściej nagradzanych na świecie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF