O reklamie mobilnej na śniadaniu z Adello Polska
W środę, 18 września odbyło się spotkanie „Adello Mobile Breakfast” poświęcone nowym trendom i pułapkom reklamy mobilnej. Swoim doświadczeniem dzielili się przedstawiciele sieci reklamy mobilnej Adello Polska, w tym Mark Forster - założyciel i CEO Grupy.
W spotkaniu brali udział przedstawiciele domów mediowych, agencji reklamowych oraz reklamodawców. Tematem przewodnim była reklama mobilna 2.0 skoncentrowana na lepszym targetowaniu i dopasowaniu reklam do oczekiwań użytkowników i specyfiki urządzeń mobilnych.
Spotkanie „Adello Mobile Breakfast” jest jednym z cyklu wydarzeń, które sieć Adello organizuje w całej Europie. Ich celem jest prezentacja trendów, możliwości oraz zagrożeń związanych z niewłaściwym stosowaniem reklamy mobilnej. Spotkanie było także okazją do przedstawienia najnowszych rozwiązań w zakresie analityki i targetowania reklam w czasie rzeczywistym, które oferuje Adello w ramach platformy AdCTRL.
Pierwsza prelekcja, którą prowadził Rafał Staszkiewicz, Country Manager i Partner Adello Polska, dotyczyła nowego kierunku rozwoju reklamy mobilnej, który firma określa pojęciem „reklama mobilna 2.0”. Co to oznacza? To przede wszystkim wykorzystanie treści i formatów reklamowych, które wyróżniają się, angażują i oferują większą skuteczność. To także lepsze dopasowanie reklam do kontekstu: reklamowanego produktu, miejsca, czasu, celu komunikacji, oraz dotarcie do przedstawicieli grupy docelowej dzięki targetowaniu w czasie rzeczywistym. Dobry kontent reklamowy oraz monitorowanie powierzchni, na których wyświetlane są reklamy, daje z kolei gwarancję bezpieczeństwa wizerunkowego reklamowanych produktów i marek.
Podczas drugiego wystąpienia Łukasz Kunicki z Orange przedstawił możliwości związane z reklamą w aplikacjach mobilnych. Obecnie potencjał aplikacji Orange to ponad 2 mln pobrań. Jedną z najpopularniejszych gier mobilnych w Polsce z portfolio tego operatora jest „Serce i rozum”. Łukasz Kunicki wspomniał o narzędziach reklamowych, które można wykorzystywać w ramach aplikacji. Są to m.in.: komunikaty push, geolokalizacja, cross-promocja czy reklama mobilna (w tym kontekstowa). Oferta reklamowa będzie oferowane wspólnie z Adello Polska.
Na zakończenie spotkania wystąpił Mark Forster, założyciel i CEO Grupy Adello. Przedstawił dziesięć najważniejszych pułapek reklamy mobilnej. Dynamiczny rozwój rynku mobile i kopiowanie rozwiązań webowych sprawia, że firmy popełniają błędy. Aby ich uniknąć musimy pamiętać, iż reklama mobilna powinna przyciągać uwagę, uwzględniać specyfikę korzystania z urządzeń mobilnych, inną użyteczność czy szybkość działania. Mark Forster wspomniał o potrzebie dopasowania reklamy, targetowania jej we właściwym momencie i czasie oraz uwzględnienia całego procesu zintegrowanej komunikacji z klientem, którego częścią jest mobile.
„Duża frekwencja na naszym przedpołudniowym spotkaniu świadczy o zainteresowaniu rynku reklamowego oraz reklamodawców tematyką marketingu mobilnego. Pomimo dużej liczby konferencji i spotkań branżowych w dalszym ciągu istnieje zapotrzebowanie na ciekawe, merytoryczne inicjatywy. Chcemy popularyzować nowe trendy w reklamie mobilnej oraz najnowszą technologię, dzięki której możliwa jest poprawa efektywności kampanii przy jednoczesnym zaangażowaniu i budowaniu wizerunku marek” mówi Rafał Staszkiewicz.
Adello Polska jest częścią międzynarodowej grupy Adello z siedzibą w Szwajcarii. Grupa została założona w 2008 roku i obecnie posiada biura w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Niemczech, Polsce, Austrii i na Węgrzech. W 2012 roku firma została wyróżniona nagrodami: „IAB: Digital Marketer of the Year”, “Gartner: Cool Vendor in infrastructure and Big Data”, “IFJ: Swiss Top100 Startup Award 2012” oraz “CRN: Big Data 100 for 2012”. W sierpniu br. doszło do fuzji Adello z amerykańską firmą HStreming, liderem w analityce Big Data. Powstał w ten sposób podmiot o unikalnych kompetencjach w zakresie reklamy mobilnej z przełomową technologią AdCTRL.
Jedną z kluczowych innowacji Adello jest własna platforma AdCTRL, bazująca na opatentowanej technologii Big Data. AdCTRL umożliwia analizę i targetowanie reklam w czasie rzeczywistym, co przynosi wymierne korzyści w postaci znacznego wzrostu efektywności kampanii i maksymalizacji ROI. Możliwości platformy AdCTRL obejmują m.in.: targetowanie, retargetowanie, geolokalizację oraz funkcjonalność ad servera.
Adello oferuje w Polsce najlepiej dopasowane kampanie mobilne dzięki wykorzystaniu atrakcyjnego kontentu reklamowego (m.in. rich-media), współpracy z najlepszymi wydawcami oraz zastosowaniu własnej, unikalnej technologii AdCTRL do analizy i targetowania reklam w czasie rzeczywistym.
Jednym z patronów medialnych był Magazyn Brief.
Mark Forster, założyciel i CEO Grupy Adello oraz Artur Roguski, Brief