...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

OKNOPLAST pozostaje mecenasem sztuki. Ogłoszono drugą edycję konkursu OKNOPLAST FOR ART.

OKNOPLAST wspólnie z Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK ogłaszają start drugiej edycji międzynarodowego konkursu dla artystów sztuki wizualnej. Podobnie jak w poprzedniej edycji OKNOPLAST FOR ART, główne wyzwanie to wykonanie pracy w dowolnej technice na płótnie, jakim jest okno.

 

Konkurs adresowany jest do osób pełnoletnich i posiadających obywatelstwo Unii Europejskiej. Termin zgłaszania prac upływa 4 marca 2024 roku, a wystawa pokonkursowa i wernisaż planowane są na czerwiec 2024 roku. Dla zwycięzcy tegorocznej edycji przewidziana jest nagroda pieniężna w wysokości 7 000 euro, a pozostali zdobywcy miejsc na podium otrzymają kolejno 3 000 i 2 000 euro. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane w krakowskim MOCAK-u, muzeum znanym z prestiżowych wystaw i projektów poświęconych sztuce współczesnej. Dodatkowo, staną się one częścią kolekcji sztuki OKNOPLAST.

Aby wziąć udział w konkursie należy być twórcą posiadającym własne portfolio artystyczne lub studentem bądź absolwentem uczelni artystycznej. Każdy z uczestników zgłasza tylko jedną pracę koncepcyjną, która jest wizualizacją. Będzie ona dla jury informacją, jaką formę ostatecznie przyjmie praca artystyczna. Przesłane propozycje muszą być pozbawione znaków wodnych, podpisów i innych treści identyfikujących autora. Dzięki temu jury nie będzie wiedziało, z czyją pracą ma do czynienia, co jest gwarancją równych szans dla wszystkich uczestników.

– Sukces pierwszej edycji OKNOPLAST FOR ART był spektakularny i nie mieliśmy wątpliwości, że będziemy organizować kolejne edycje imprezy. Ponownie zapraszamy do udziału artystów z całej Europy. Nie ograniczamy wolności twórczej artystów w najmniejszym stopniu – można uczestniczyć w konkursie, będąc rysownikiem, grafikiem, malarzem, rzeźbiarzem, a nawet performerem. Jedno pozostaje niezmienne – obiektem, który musi być uwzględniony przez artystów podczas realizacji obiektów artystycznych, jest okno wyprodukowane przez OKNOPLAST. Dostarczymy je do pracowni artysty, aby to właśnie na nim wykonał swoją pracę – mówi Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu OKNOPLAST.

Do pierwszej edycji OKNOPLAST FOR ART zgłosiło się ponad dwustu artystów z Unii Europejskiej. Zwycięzcą został Jakub Słomkowski, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Pozostałe miejsca na podium zajęli kolejno Andrzej Wełmiński i Mateusz Sak. Wysoki poziom konkursowych prac sprawił, że jury zadecydowało o przyznaniu siedmiu dodatkowych wyróżnień. Wszystkie nagrodzone projekty można było oglądać na wystawie organizowanej w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK we wrześniu 2023 roku.

– Potrzeba zorganizowania drugiej edycji była oczywista zarówno dla nas, jak i naszego mecenasa, którym jest OKNOPLAST. Tworzenie na oknie jest z pewnością niecodziennym wyzwaniem dla artysty. Jednak w poprzedniej odsłonie OKNOPLAST FOR ART widzieliśmy, że ten – wydawałoby się ekstrawagancki pomysł – może prowadzić do niezwykłych rezultatów artystycznych – komentuje Maria Anna Potocka, Dyrektor Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF