Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Gatorade, Michael Kors, Mr Porter i Carrefour Spain przetestowali jako pierwsi nowy format reklam mobilnych na Facebooku.

Reklamy te swoją konwencją nawiązują do wprowadzonych już jakiś czas temu Instant Articles. Oznacza to, że wyświetlają się użytkownikowi jak normalny post na Facebooku, a po kliknięciu w niego rozwijane są na cały mobilny ekran. Co ważne ładują się one na Facebooku zatem czas w jakim pojawiają się przed oczami użytkowników jest bardzo krótki.

Jednak czas jaki można na nich spędzić jest znacznie dłuższy niż w sytuacji zwykłej reklamy. Użytkownik może przeglądać prezentowane w niej oferty, zdjęcia, filmy i informacje. Istnieje także możliwość przeglądania zdjęć produktów pod różnym kątem, których co prawda nie można kupić z reklamy bezpośrednio, ale reklamodawcy mogą publikować w niej linki odyłające.

Jak to wygląda w praktyce można zobaczyć na filmach opublikowanych przez pierwszych reklamodawców. Bowiem na Facebooku niewielka liczba użytkowników iPhonów i iPadów będzie miała z nimi styczność.

Ten typ reklamy nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, ale już teraz wiadomo, że może to być bardzo interesujący i angażujący sposób na tworzenie wartościowego contentu dla użytkowników przez marki. Ile to będzie kosztować? Jeszcze nie wiadomo ale z pewnością tego rodzaju treści będą znacznie bardziej kosztowne od chociażby postów sponsorowanych, bo i bardziej atrakcyjne, dla każdej ze stron.

::

źródło: Digday.com

Fot. Fotolia / Sondem

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF