Platforma e-commerce ERLI challengerem rynkowym!

Platforma e-commerce ERLI zamknęła 2024 rok imponującymi wynikami, które potwierdzają dynamiczny rozwój i rosnące znaczenie na polskim rynku.

ERLI podsumowuje 2024 rok: 67% wzrost GMV, 66% więcej transakcji i 5 milionów zarejestrowanych użytkowników

Platforma e-commerce ERLI zamknęła 2024 rok imponującymi wynikami, które potwierdzają dynamiczny rozwój i rosnące znaczenie na polskim rynku.
Spektakularny wzrost GMV o 67% rok do roku, 66% więcej transakcji rok do roku i silna pozycja w kluczowych kategoriach produktowych pokazują, że ERLI skutecznie odpowiada na potrzeby zarówno kupujących, jak i sprzedawców.

Rekordowy wzrost GMV i transakcji W 2024 roku ERLI odnotowało 67% wzrost GMV, osiągając wartość 1,230 mld zł, w porównaniu do 740 mln zł w 2023 roku. Firma szacuje, że EBITDA za 2024 r. wyniosła 12,01 mln zł. To znaczący skok, który przełożył się na wyraźne zwiększenie przychodów platformy. Liczba transakcji na platformie wzrosła o 66%, osiągając poziom blisko 6 mln – dla porównania rok wcześniej było to 3,6 mln. Również zwiększony przychód netto platformy w postaci 172 mln zł (+89% y/y) pokazuje, że ERLI jest jednym z największych graczy na polskim rynku e-commerce. W zaledwie 4 lata platforma zdobyła ok. 1% tego rynku, tak dynamiczny rozwój Erli może wpłynąć na zmianę układu sił w nadchodzących latach.

Platforma odnotowała w 2024 roku największe wzrosty sprzedaży w kategoriach:

  • Supermarket – wzrost o 74%,
  • Motoryzacja – wzrost o 68%,
  • Sport i Turystyka – wzrost o 64%,
  • Elektronika – wzrost o 62%,
  • Dom i Ogród – wzrost o 58%,
  • Dziecko – wzrost o 54%.

Najlepszy wynik sprzedażowy w ubiegłym roku ERLI osiągnęło w grudniu, gdy wartość GMV wyniosła 8,43 mln zł, a liczba transakcji przekroczyła 51 tysięcy, co przełożyło się na sprzedaż ponad 95 tysięcy produktów.

Popularność aplikacji mobilnej napędza sprzedaż

Jednym z kluczowych czynników sukcesu platformy w 2024 roku był dalszy rozwój aplikacji mobilnej, przez którą realizowanych jest już 54% wszystkich transakcji. Apka ERLI została pobrana niemal 3 miliony razy, co wyraźnie pokazuje rosnące zainteresowanie m-commerce.

– Rosnący na sile trend polegający na tym, że użytkownicy chętniej wybierają zakupy przez smartfony niż na przykład za pomocą przeglądarki, jest jedną z przyczyn konsekwentnie rozwijanej przez nas aplikacji ERLI. Naszym celem jest, by była ona jeszcze bardziej intuicyjna i wygodna. Dla nas to nie tylko kanał sprzedaży, ale także narzędzie budowania długoterminowej relacji z klientem – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes i Założyciel ERLI.

Silna pozycja na rynku e-commerce

W 2024 roku ERLI umocniło swoją pozycję w gronie czołowych platform e-commerce w Polsce. Na platformie działa już ponad 30 tysięcy aktywnych sprzedawców a liczba dostępnych produktów przekroczyła 35 milionów. To rezultat konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, której celem jest stworzenie kompleksowego marketplace’u, odpowiadającego na potrzeby zarówno konsumentów, jak i sprzedających.

5 milionów zarejestrowanych użytkowników – dowód dynamicznego rozwoju i rosnącego zaufania do platformy ERLI

Od stycznia do sierpnia 2024 roku liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o milion, osiągając próg 4 milionów w sierpniu 2024 roku. Kolejne pół roku przyniosło jeszcze większe tempo wzrostu — w lutym 2025 roku platforma może pochwalić się już 5 milionami zarejestrowanych użytkowników. Co więcej, platformę odwiedza miesięcznie coraz więcej osób — w sierpniu 2024 r. było to ponad 7,5 miliona, a w styczniu 2025 r. już ponad 9,3 miliona. Do tej pory najwyższa zanotowana liczba osób odwiedzających platformę w miesiącu oscylowała wokół 10 milionów. Dane te pokazują, że ERLI skutecznie odpowiada na potrzeby rynku, przyciągając zarówno nowych kupujących, jak i sprzedających.

– Spektakularny wynik 10 milionów osób, które odwiedziły platformę w szczytowych momentach w 2024 roku i aż 5 milionów zarejestrowanych użytkowników w styczniu 2025 r. to dla nas ogromny sukces i jednocześnie dowód, że ERLI staje się jedną z kluczowych platform e-commerce w Polsce. To potwierdzenie, że nasze działania – zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i technologii – przynoszą realne efekty – dodaje Adam Ciesielczyk.

Plany na 2025 rok

Patrząc w przyszłość, ERLI planuje dalsze inwestycje w rozwój technologii i swojej aplikacji mobilnej oraz wdrożenie programu lojalnościowego. Ważnym celem jest także pozyskiwanie nowych sprzedawców, co pozwoli na poszerzanie oferty i jeszcze większą różnorodność dostępnych produktów. Warto dodać, że w 2025 roku planowany jest start wielokanałowej kampanii wizerunkowej ERLI, która ma na celu budowę świadomości marki wśród konsumentów i dodatkowo zachęci do korzystania z platformy.

::

O ERLI

ERLI, marketplace nr 2 w Polsce i najszybciej rozwijająca się platforma zakupowa z tempem wzrostu przychodu netto 89% r/r oraz największa tego typu w Polsce wyłącznie z polskim kapitałem. Obecnie na platformie zarejestrowanych jest ponad 30 000 polskich sprzedawców oferujących ponad 35 mln produktów. ERLI.pl odwiedza każdego miesiąca ponad 9 mln kupujących, którzy na platformie codziennie znajdują produkty w najlepszych cenach i bezpłatny abonament na darmowe dostawy przy zakupach już od 79 zł. Kupujący mogą skorzystać z nowoczesnych metod płatności on-line w tym odroczonych terminów płatności na 30 dni oraz rat 0%, a bezpieczeństwo zakupów gwarantuje Program Ochrony Kupujących.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF