Polscy internauci kochają social media

Zdecydowana większość internautów aktywnie korzysta z mediów społecznościowych - wynika z analizy przeprowadzonej przez Gemius Polska. Jakie społeczności są odwiedzane najchętniej?

Użytkownicy internetu stanowią dziś 61 proc. polskiego społeczeństwa. Aż 95 proc. z rzeszy 21,6 mln internautów, deklaruje swoją aktywność w internetowych społecznościach. Największą popularnością cieszą się portale społecznościowe, w których do aktywności przyznaje się 86 proc. polskich użytkowników internetu.

Dla wielu internautów przygoda z internetowymi społecznościami na portalach się kończy, bowiem zaledwie połowa z nich sięga po kolejne na liście medium. Są nimi blogi, które odwiedza 11 mln internautów. Dalej znajdują się fora i grupy dyskusyjne (7,8 mln), portale randkowe (3,5 mln) oraz umierające już w internetowym ekosystemie chaty, z których korzysta jedynie 4 proc. internautów.

Niezależnie od rodzaju medium różnice w liczbie internautów danej płci są niewielkie. Jednak niemal wszystkie społeczności zdominowane są przez kobiety. Jedynie w serwisach randkowych mężczyźni stanowią większość użytkowników.

::

Fot. Fotolia / GiDesign

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF