Polski konsument to aktywny użytkownik social media
Zakupy to obecnie dość skomplikowany i przede wszystkim wielokanałowy proces. Na temat roli Internetu oraz mobile w tym procesie opublikowano już wiele raportów, natomiast pytanie, czy social media sprzedają pozostawało dotąd bez odpowiedzi. Izba Gospodarki Elektronicznej przygotowała raport „Lubię to czy Kupuję to” poświęcony analizie wpływu social mediów na aktywność konsumencką. Wykonawcą badania jest Mobile Institute.
Konsument jest social
Popularność serwisów społecznościowych według zestawienia Gemius Megapanel z grudnia 2015 roku wygląda podobnie jak deklarowana w badaniu. Najpopularniejsze to Facebook z zasięgiem 79% i grupa Google z zasięgiem 38%. Serwisy wskazywane prze kobiety i mężczyzn w Polsce są bardzo podobne. Można zauważyć, że kobiety nieco częściej wskazują na korzystanie z Facebooka (+6 p.p.) i Naszej Klasy (+7 p.p.), a mężczyźni z Twittera (+13 p.p.), ask.fom (+8 p.p.) i Google+ (+5 p.p.). Facebook najwięcej użytkowników ma w grupie 19-24 lata (88%), ale już wśród najmłodszych w wieku 15-18 lat jego popularność jest znacznie niższa, zbliżona do tej w grupie wiekowej 45-54 lata (52% vs 49%). YouTube jest zdecydowanie najbardziej popularny w najmłodszych grupach wiekowych, osiągając wśród osób w wieku 19-24 lata 54% odwiedzających. Jednocześnie korzysta z niego ponad 30% osób w wieku 55+.
Followersi
Fot. Fotolia