Rainbow Six Polish Masters z dużą wartością mediową
Jak wynika z badania firmy Pentagon Reserach przeprowadzonego na zlecenie Ubisoft Polska, tegoroczny turniej Polish Masters 2021 – czyli największe w Polsce rozgrywki e-sportowe w grze Rainbow Six Siege – wygenerował 12.3 miliona zł wartości mediowej.
Six Polish Masters to największe zawody Rainbow Six Siege organizowane dotychczas w Polsce i jednocześnie część globalnego e-sportowego ekosystemu Rainbow Six, dzięki któremu zwycięzca ma możliwość rywalizacji w Europejskiej Lidze Challenger będącej punktem wyjścia do Ligi Europejskiej.
Podstawą do badania były wszelkie materiały związane z wydarzeniem, a które pojawiły się w telewizji na kanale Polsat Games, internecie – w tym na oficjalnym kanale Rainbow6PL na Twitchu – mediach społecznościowych oraz artykuły redakcyjne.
Na podstawie danych prezentujących podział ekspozycji według mediów, dominującą rolę pełni telewizja, której udział stanowi 74% i który odpowiada za 9,1 miliona zł wartości ekspozycji. Drugim medium z największym udziałem okazał się Twitch, który odpowiadał za 23,1% wartości ekspozycji wynoszącej 2,84 miliona złotych.
Badanie objęło również marki, które były obecne w trakcie Polish Masters 2021. Pentagon Research przeanalizował formy ekspozycji, na które składały się nośniki statyczne, dynamiczne i tekstowe oraz sumaryczną liczbę ekspozycji we wszystkich badanych mediach, aby określić wartości dla poszczególnych marek. Tym samym największą liczbę ekspozycji – 24724 – zdobył partner turnieju – marka OMEN – którego formaty promujące linię laptopów gamingowych OMEN 15 wygenerowały 3,6 miliona zł wartości.
W zestawieniu znalazły się także drużyny biorące udział w turnieju, które również zostały objęte badaniem jako marki. Podium zajęły takie organizacje jak XPG Invicta z 964 tys. wartości ekspozycji, NOX Esports z 926 tys. oraz Team ESCA Gaming z 846 tys.
Bardzo cieszą nas tak dobre wyniki zawodów, ale pragnę podkreślić, że wsparcie Rainbow Six Polish Masters jest naturalnym krokiem w rozwoju e-sportowej kultury i realizacją naszego celu jakim jest inwestowanie w młode talenty. Rozgrywki dostarczają wielu wrażeń i emocji, a zawodnikom dają pole do pokazania się i walczenia o niemałą pulę nagród. Dzięki coraz bogatszej ofercie urządzeń i peryferiów OMEN (ale też innych, jak Victus) możemy uzbrajać zarówno tych, którzy poświęcają się w walce o najwyższe miejsca jak i graczy, którzy stawiają na relaks, ale z wykorzystaniem najwyższej jakości produktów. Nie poprzestajemy na tym i planujemy dalszy rozwój i zaangażowanie w świat esportu, by wszyscy zawodnicy, niezależnie od poziomu mogli razem z OMEN sięgać szczytów
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska.