...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

RECMA: Publicis Groupe zdecydowanym liderem rynku mediowego w Polsce

Warszawa, 3 listopada 2023 r. – Międzynarodowa firma audytorska RECMA opublikowała kolejną edycję najważniejszego raportu o rynku agencji mediowych w Polsce - RECMA Qualitative Evaluation. W badaniu obejmującym blisko dwadzieścia kluczowych parametrów, część mediowa Publicis Groupe (Starcom, Zenith, Spark Foundry), jest zdecydowanym liderem, z 17 pkt. przewagi na drugą w zestawieniu GroupM (WPP).

Raport RECMA Qualitative Evaluation obejmuje takie kryteria jak między innymi skuteczność nowo biznesowa, struktura agencji, liczba ekspertów data & analytics, digitalu, content marketingu oraz specjalistów zajmujących się obsługą międzynarodowych klientów, aktywność agencji w nowoczesnych kanałach komunikacji oraz struktura klientów. W opublikowanym właśnie raporcie, Publicis Groupe osiągnęła najwyższy w historii wynik – 60 pkt., powiększając przewagę do najbliższej konkurencji GroupM do 17 pkt. W ciągu ostatnich trzech lat Publicis Groupe zwiększył liczbę punktów Quali – Score o 13.

– RECMA Qualitative Evaluation to najpełniejszy i najbardziej przekrojowy raport o rynku agencji mediowych. Audytor po raz kolejny potwierdza w tym zestawieniu, że mamy najmocniejszą pozycję w Polsce. Rozumiemy biznes naszych Klientów, wiemy jakich kompetencji potrzebują, by się dynamicznie rozwijać, wiemy jak komponować zespoły, które wspólnie odpowiedzą na najbardziej skomplikowane wyzwania rynkowe marek, odważnie wchodzimy w nowe obszary, dbamy o jakość relacji z naszymi partnerami i myślę, że to wszystko decyduje o naszym sukcesie. Wielkie gratulacje dla Starcomu, Zenitha i Spark Foundry oraz naszych brandów specjalistycznych Performics, LiquidThread, Yotta i PMX, które codziennie wspierają agencje mediowe – komentuje Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Liderem polskiego rynku agencji mediowych jest Starcom, obecnie ma 23 pkt. i najwyższą ocenę Dominant, drugie miejsce zajmuje Zenith z 22 pkt. również z oceną Dominant. Spark Foundry z 15 pkt. zdobył ocenę High. Największą dynamikę w ostatnim czasie odnotował Zenith, którego zasób punktowy od 2020 r. wzrósł o 9. Agencja prowadzi również w kategorii Vitality z liczbą 13 pkt. i w ciągu ostatniego roku najwyższą, wartościową dynamiką nowobiznesową.

Publicis Groupe jest również liderem rynku mediowego w Polsce pod względem wartości obsługiwanych budżetów. Według opublikowanego w czerwcu raportu RECMA Overall Activity ponad 32 proc. rynku agencyjnego należy do Publicis Groupe.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF