Rośnie popularność subskrypcji tamponów i podpasek
Ten rok należy do modelu subskrypcyjnego. Cykliczne, automatyczne zakupy, kojarzące się głównie z Netfliksem czy abonentem sieci komórkowej, stają się popularne w wielu segmentach rynku. Po wyraźnym poruszeniu w pierwszych miesiącach pandemii nadeszła kolejna faza zainteresowania subskrypcją na rynku produktów higieny intymnej. Moda na abonamenty, którą obserwatorzy rynku wieszczyli od lat, przybiera na sile za sprawą kolejnej fazy pandemii. Kaja Rybicka i Marek Gut, założyciele Your KAYA zostali wyróżnieni w 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Suplementy diety, podpaski i karma dla zwierząt
Pandemia Covid-19 wpłynęła na większe zainteresowanie subskrypcją. Oprócz takich produktów jak dieta pudełkowa, suplementy diety, kosmetyki czy karma dla zwierząt, widać coraz większe zainteresowanie abonamentem na podpaski i tampony. Your KAYA, polska marka ekologicznych produktów higieny intymnej, ogłosiła właśnie, że jej przychód z subskrypcji wzrósł w październiku o 40% w porównaniu z wrześniem.
Jeszcze większy wzrost odnotowaliśmy na początku tego roku. Pomiędzy styczniem a majem zauważyliśmy wzrost liczby subskrybentek aż o 730%. Przykłady marek z innych rynków, szczególnie amerykańskiego, pozwalały przypuszczać, że automatyczne zakupy tamponów czy choćby maszynek do golenia, przyjmą się także u nas, ale z pewnością pandemia przyspieszyła ten proces.
Marek Gut, CEO Your KAYA
Już 60% zakupów produktów marki dokonywanych jest w modelu subskrypcyjnym. To wyraźny wzrost w porównaniu do początku tego roku. W styczniu wskaźnik ten wynosił tylko 15%.
Dlaczego subskrypcja?
Jednym z powodów zainteresowania subskrypcją jest automatyzm tego rozwiązania – uproszczony proces zakupowy i pewność, że ktoś inny pamięta za nas o regularnych zakupach. Do tego dochodzi troska o bezpieczne zakupy. Subskrypcja to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą ograniczyć do minimum wyjścia z domu i potencjalny kontakt z innymi osobami, a przy tym nie chcą zaprzątać sobie głowy uzupełnianiem zapasów niezbędnych produktów.
Ważnym aspektem jest też coraz bardziej intuicyjny proces subskrypcji. W przypadku Your KAYA konsumentki mogą wybrać dowolną konfigurację produktów, zaznaczyć, że chcą je otrzymywać raz w miesiącu lub raz na dwa bądź trzy miesiące, a paczki będą przychodzić regularnie pod wskazany adres, zaś płatność pobierać się automatycznie przed realizacją kolejnej wysyłki. W każdym momencie można anulować subskrypcję lub edytować swoje zamówienie, zmieniając na przykład częstotliwość dostawy i wybierając inną datę kolejnej wysyłki.
Źródło: Informacja prasowa Your KAYA