Semcore pokonuje kolejne kamienie milowe w rozwoju firmy i pozycjonowaniu własnej marki

Semcore to agencja SXO, która systematycznie zdobywa coraz większe zainteresowanie na rynku online. Organizacja postawiła na intensywny rozwój, wdrażając strategię pozycjonowania własnej domeny, aby w ten sposób zaprezentować umiejętności całego zespołu w kontekście realizacji SEO. To Reason To Believe dla potencjalnych klientów – przy okazji Semcore dzieli się zdobytą wiedzą, doświadczeniami i ciągle kontynuuje swoją podróż poprzez budowanie jeszcze większej widoczności w sieci. Zacznijmy jednak od początku: dlaczego nastąpił tak gwałtowny rozwój całej organizacji?

Zaplecze rozwoju Semcore

Semcore doskonale wykorzystał szanse i możliwości wynikające z sytuacji pandemicznej. Trend rynkowy skupiający się na digitalizacji silnie wpłynął na organizacje (głównie e-commerce) upatrujące źródła sprzedaży w Internecie.

Organizacja zintensyfikowała działania sprzedażowe i marketingowe, co w dużym stopniu wpłynęło nie tylko na liczbę, ale również wielkość Klientów. Średnia wartość umowy wzrosła o 162% od 2020 roku, miesięczny MRR + 152%, a średnie LTV zwiększyło się o 40%. Ponadto w portfolio firmy można zobaczyć takie marki jak: Coccodrillo, GLS, OSHEE, Oriflame, Fasardi, Terravita, czy Herbapol.

Idea SemcoreLAB

Istotnym elementem rozwoju firmy bez wątpienia pozostaje SemcoreLAB. To platforma badawcza R&D utworzona z inicjatywy właściciela organizacji, Marcina Stypułę. Jej celem jest tworzenie lepszej przyszłości marketingu online, poprzez projektowanie innowacyjnych rozwiązań. Wdrażane koncepty mają zapewniać skuteczność, zwiększając sprzedaż w Internecie.

 

Idea SemcoreLAB pozostaje w ścisłym powiązaniu z brand purpose marki: to naukowe podejście do marketingu, połączone z edukacją oraz inicjatywa no waste marketing: stawianie na ekstremalną efektywność. Firma realizuje innowacyjne projekty, współpracując z uczelniami na poziomie wymiany wiedzy i doświadczeń. Należą do nich: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Wrocławski, Politechnika Poznańska, Politechnika Łódzka, Społeczna Akademia Nauk.

Premiera platformy miała miejsce wraz z publikacją SEO Case Study, gdzie Semcore przedstawiło wyniki pozycjonowania firmowej strony internetowej. W przyszłości pojawią się nowe projekty, skupiające się na SEO, zarządzaniu oraz tworzeniu innowacyjnych technologii z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego. Realizowane projekty są współtworzone nie tylko przez specjalistów Semcore, ale także zewnętrznych ekspertów, którzy przekazują nieocenioną wartość, czyli własne doświadczenie.

Strategia rozwoju marki – pozycjonowanie i SEO Case Study

Z opublikowanego na SemcoreLAB Case Study SEO wynika, że organizacja poprzez pozycjonowanie własnej domeny osiągnęła nie tylko wyższy poziom widoczności w sieci, ale także większą sprzedaż. Tym samym agencja potwierdziła to, co zapewnia swoim klientom: wysoka pozycja w wyszukiwarce to nie tylko ruch na stronie i rozpoznawalność, ale także konwersja – szczególnie gdy SEO zostanie wzbogacone o UX.

Case Study SEO opracowane przez Semcore jest pierwszym studium przypadku z branży pozycjonowania o takiej skali i rozmachu. Zbudowanie widoczności przez domenę semcore.pl na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe było szczególnie trudne ze względu na wysoki poziom konkurencyjności. O pozycję w Google rywalizują organizacje, które na co dzień zajmują się SEO, świadcząc usługi swoim klientom. Znają więc branżę, jej specyfikę oraz umiejętnie posługują się technikami pozycjonerskimi. Stąd realizacja SEO przez Semcore wymagała ogromnego zaplecza zasobów w postaci wiedzy i doświadczenia.

Strategia rozwoju marki opierająca się na pozycjonowaniu firmowej strony internetowej oraz marketingu nakierowanym na edukację z zakresu SEO pozwoliła wygenerować ruch, następnie przeistaczany w konwersję. To kluczowy etap na ścieżce rozwoju Semcore.

“Nasza „dźwignia” biznesowa, czyli pozycjonowanie, wprowadziła nas do mainstreamu i zaraz dzięki niej osiągamy nasz pierwotny cel, czyli 1 mln netto revenue miesięcznie.

Ostatnio zaczęło nam wychodzić dużo rzeczy i złapaliśmy dobre flow, dlatego to odpowiedni moment, aby zrewidować założenia firmy i znaleźć nową „dźwignię”. Bardziej ambitną o większych możliwościach rozwoju.

Podjąłem ważną decyzję, że razem z grupą strategiczną zostaniemy liderami zmiany naszego modelu biznesowego, który zorientowany będzie na cały digital marketing.”

 Marcin Stypuła, Semcore Owner, via LinkedIn

Model biznesowy zaprojektowany Semcore zakłada skupienie się na digital marketingu jako całości – to nie tylko pozycjonowanie stron, UX lub kampanie reklamowe w Google Ads. Aby zrealizować takie przedsięwzięcie, konieczna była rozbudowa struktur operacyjnych.

Rozwój Semcore widoczny jest również na płaszczyźnie firmowej kadry. W 2019 roku organizację tworzyło 25 specjalistów. Dziś to około 90 osób, a przedsiębiorstwo nieustannie szuka nowych personali – zarówno do zadań operacyjnych, jak i kompetentnych managerów. Zwiększono przede wszystkim liczbę pracowników operacyjnych z obszaru SEO, Customer Success i Marketingu, aby sprostać obsłudze rosnącej liczbie klientów, ale także inwestycjom w rozwój marki.

Komórka strategiczna – wybory personalne

W ramach intensywnego rozwoju w organizacji wyklarowały się nowe personalia, które odpowiadają za kluczowe aspekty realizacji zadań operacyjnych. Semcore na przełomie 2021/2022 roku prowadziło szereg rekrutacji do działu marketingu, SEO oraz Customer Success. Jednocześnie firma chce dostarczać szeroki zakres usług z digital marketingu, co przyczyniło się do wyłonienia nowych stanowisk managerskich:

  • Head of SEO – Paweł Wołoszyn
  • SXO Team Leader – Marcin Górecki-Panek
  • SXO Team Leader – Olaf Przybylski
  • SXO Team Leader – Tomasz Dowchań
  • Google Ads Team Leader – Katarzyna Sworek 
  • Content Team Leader – Justyna Chwiałkowska

To dowód na to, że organizacja stawia nie tylko na dostarczanie konkretnych efektów klientom, ale także edukację i rozwój swoich pracowników. Firma rozwija się nie tylko operacyjnie, ale i strategicznie, co ma związek z jej rozwojem i drogą w kierunku organizacji pragnącej być jeszcze bardziej sprawną organizacyjnie.

Ogromnym krokiem, kontynuującym dynamiczny rozwój, jest utworzenie komórki strategicznej. To projekt, który ma na celu jeszcze lepsze zrozumienie digital marketingu – dodatkowo takie rozwiązanie pozwoli nakreślić cele: krótkoterminowe i długoterminowe. Komórka strategiczna ma za zadanie wspierać kadrę managerską na różnych szczeblach, w obrębie rozwoju oferty usługowej, kompetencji i sprawności zespołu, pozycjonowania marki, jakości obsługi i dostarczania ROAS klientom.

Komórkę strategiczną tworzy dwóch doświadczonych Strategic Managerów, którzy mieli okazję współpracować z wieloma uznanymi markami na rynku.

Dariusz Piekarski, szlaki jako CEO przecierał w Digitree Group i Dziennik Gazeta Prawna, gdzie odpowiadał za opracowywanie strategii, planów inwestycyjnych, nadzorowanie funkcjonowania poszczególnych działów, tym samym współpracując z kluczowymi partnerami. Dodatkowo spełniał się jako dyrektor w Bonnier Business Polska i Kolporter SA. Jednocześnie swoją wiedzę przekazuje jako wykładowca Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Dariusz siebie opisuje jako „urodzonego stratega”, co tylko potwierdza doświadczeniem, wiedzą oraz osiąganymi wynikami.

Rafał Madera to manager o charakterze c-level, odpowiadający za marketing, PR, wsparcie i rozwój produktów oraz kanałów sprzedaży dla marek takich jak Impel, Multimedia Polska, Telefonia Dialog (Netia Group), IT Kontrakt (obecnie Avenga) czy GlobalLogic. Dysponuje obszerną wiedzą z zakresu zarządzania operacyjnego i strategicznego, skutecznie wykorzystując ją podczas realizacji zadań. Jego biznesowe motto głosi, że marketing i PR to nie tylko kreatywne pomysły, ale przede wszystkim istotny obszar biznesu, pomagający w osiąganiu konkretnych celów biznesowych firmy.

Celem Semcore jest nie tylko utrzymanie dynamicznego rozwoju, ale także zapewnienie organizacji doskonałości operacyjnej i strategicznej. Agencja z jednej strony skutecznie dba o interesy swoich klientów, dostarczając efektów z wykorzystaniem strategii SXO, a z drugiej płynnie rozwija marketing własnej marki, z impetem pokonując kolejne kroki w świecie digital marketingu.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF