Silne polskie marki budują siłę polskiej gospodarki
Polska nie potrzebuje promocji… a już na pewno nie takiej, jakiej próby podejmowano w ostatnich latach. Polsce potrzebna jest promocja polskich produktów!
Dlatego tak godna poparcia jest inicjatywa PKN ORLEN i jego kampania „Pij polskie soki”.
To właśnie produkty, a właściwie ich marki, najlepiej opisują i charakteryzują państwa i ich regiony. Francja, Czechy czy Węgry zapadają dziś w pamięć innym nacjom dzięki markom samochodów, kosmetyków, alkoholi…
Nieskuteczne są wszelkie próby budowania silnego wizerunku Polski poprzez tworzenie loga, hasła reklamowego czy kampanii reklamowych złożonych z prostych spotów reklamowych. Nawet ich emisja w stacjach telewizyjnych o międzynarodowym zasięgu – nigdy nie będą miały takiej siły oddziaływania jak przedmioty powszechnego użytku, czy ekskluzywne produkty, które służą swoim użytkownikom w domu, ogrodzie czy samochodzie.
Bardzo ważne jest żeby przekonać polskie marki, polskich producentów – żeby wzorem PKN ORLEN – skoordynowali wspólne działania na rzecz budowania silnej marki naszego kraju.
Podkreślamy tu wielką wagę i znaczenie polskich producentów, bo właśnie oni powinni być największymi beneficjentami działań na rzecz promowania Polski za pośrednictwem polskich marek i produktów. Oczywiście nie do przecenienia jest również rola administracji oraz doradców: wyższych uczelni oraz firm marketingowych.
W ten sposób tworzy się – znany z innych dziedzin i praktyki skutecznego działania – trójkąt, który w tym przypadku możemy nazwać Trójkątem Efektywności Promocji.
Tylko współdziałanie tych „trzech boków trójkąta” – administracji, biznesu oraz doradców marketingowych – może zapewnić sukces w budowaniu silnej marki naszego kraju. Silna Marka Polski jest bardzo użytecznym, czasami wręcz niezbędnym, kluczem do jeszcze bardziej efektywnego wzrostu polskiego eksportu oraz rozwoju Polski jako marki turystycznej. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać jak efektywny rozwój eksportu oraz turystyki wypływa na wzrost dobrobytu obywateli.