Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa? (infografika)

Duże formaty i wiele produktów na jednym banerze – to działa najlepiej na potencjalnych klientów. Eksperci z RTB House sprawdzili, co wpływa na efektywność realizowanych w sieci działań. Dane dotyczące skuteczności reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych zostały uzyskane na podstawie kampanii reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, prowadzonych przez firmę w niemal 40 krajach.
Potencjał dotarcia do klientów za pośrednictwem urządzeń mobilnych jest naprawdę duży – analizy pokazują, że średni CTR (relacja pomiędzy liczbą kliknięć i wyświetleń) reklam na urządzeniach mobilnych jest wyższy od tych na komputerach i oscyluje w granicach 0,84 proc. na smartfonach i 0,87 proc. na tabletach (vs. 0,73 proc. na komputerach). Sęk jednak w tym, że wykorzystanie potencjału tkwiącego w reklamie mobilnej, możliwe jest tylko dzięki efektywnym działaniom reklamowym.
– Ważne, by dotrzeć z ofertą do kluczowej z naszego punktu widzenia grupy użytkowników – czyli takich osób, które „tu i teraz” są zainteresowane zakupem, bez względu na to z jakiego urządzenia w tej chwili korzystają. Zintegrowana strategia obejmująca działania reklamowe zarówno w kanale mobilnym, jak i desktopowym, to nie tylko optymalizacja budżetu, ale również większa szansa na osiągnięcie pożądanych efektów. Tę zaletę dostrzega już niemal każdy marketer – podkreśla Łukasz Abgarowicz, business development director w RTB House.
::
Foto: Fotolia