Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji. Rekordowe wyjście inwestycyjne funduszu Venture Capital

0 652

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Synerise to spółka zajmująca się tworzeniem innowacji w marketingu i sprzedaży, dostarczając klientom rozwiązań poprawiających ich wyniki finansowe (zobacz wypowiedź CEO Microsoft Satya Nadella o Synerise).

Platforma rywalizuje globalnie z największymi graczami na rynku MarTech w segmencie Enterprise oraz przygotowuje się do zaadresowania swojego produktu również do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka w ostatnim czasie znajduje się w fazie tzw. Catastrophic Growth, konsekwencją czego były liczne propozycje inwestycyjne z czołowych światowych funduszy.

– Na europejskim rynku nie było drugiej firmy z tak wyjątkowym zespołem, dopracowanym produktem, przemyślaną strategią i potencjałem na rozwój. Cieszę się, że dołączyłem do tego zespołu – mówi Paweł Chodaczek, współtwórca sukcesów takich firm jak Cloud Technologies czy RTB House.  

50 haslo 1

Spółka wybrała najbardziej perspektywicznych partnerów, dzięki którym otrzymała dostęp do kapitału, unikalnych technologii oraz teamu ponad 150 ekspertów specjalizujących się m.in w Data Science. Synerise planuje również wzmocnić zespół, zatrudniając wybitne osoby specjalizujące się w zakresie badań nad sztuczną inteligencją oraz, na wzór anglosaski, silną kadrę, która wesprze firmę w operacjach międzynarodowych.  Do spółki jako doradca oraz członek rady nadzorczej dołączy między innymi Peter Bodis, aktualnie Wiceprezes Zarządu Pioneer Pekao, drugiego co do wielkości polskiego TFI.

– Chcemy otaczać się najlepszymi ludźmi, którzy mają poczucie misji i chcą pokonywać dodatkową milę. Pragniemy również do końca pozostać firmą, dla której największe znaczenie ma technologia oraz ścisła współpraca ze środowiskiem naukowym. To jest nasze DNA i zawsze naszym marzeniem była budowa wysoko-jakościowego produktu, który nie boi się wyzwań i konkurencji, czasami nawet kosztem mikrozwycięstw. Już dziś jesteśmy spółką globalną z wielkimi ambicjami, a w niedalekiej przyszłości chcemy być liderem nowego segmentu rozwiązań w marketingu. Stawiamy na bezpieczeństwo i jakość usług. Dziękujemy wszystkim naszym klientom i partnerom za cierpliwość i otwartość na innowacje – mówi Jarosław Królewski, CEO Synerise.

Spółka od ponad roku inwestuje w rozwój nowatorskich algorytmów, w tym systemów autonomicznych. Na co dzień współpracuje z największymi domami mediowymi w Polsce i na świecie oraz międzynarodowymi korporacjami takimi jak Microsoft i Orange.

– Marzy nam się jeden, magiczny przycisk, który zmieni życie marketerów. Który pozbawi ich żmudnej pracy na ogromnej ilości danych i rutynowych czynności w pospolitym dziś modelu hand crafted rules marketing. Odróżniamy wizję od halucynacji, wiemy jak wiele czasu, pracy i wysiłku kosztuje budowanie własnych rozwiązań, chcemy unikać buzzwordów, którą są obecne niemal wszędzie, oprzeć naszą wartość na pracy u podstaw. Dziś zespół Synerise pracuje m.in nad nowoczesnym systemem rozproszonej pamięci, własnym modelem atrybucji, który zapewni nam konkurencyjność globalną. Analizujemy transakcje o łącznej wartości kilku mliliardów złotych. Skala wyzwań z którymi przyszło nam się mierzyć, tym samym technologie które tworzymy, to poziom światowy – podkreśla Jarosław Królewski.

Spółka w strategii wyklucza IPO na polskim rynku oraz kolejne wejścia inwestycyjne w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy. Synerise rozważa także akwizycję innych spółek ze swojego segmentu, przygląda się m.in. kilku startupom z Doliny Krzemowej.

Komentarze
Ładowanie...