Tegoroczna edycja Golden Drum za nami. Wywiad z Sebastianem Hejnowskim

Ostatnia edycja Festiwalu Golden Drum, jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży kreatywnej, dobiegła końca. Partnerem strategicznym festiwalu już kolejny raz kolejny była agencja MSLGROUP. Jaką rolę odegrała podczas organizacji Golden Drum? Na co tegoroczne jury, składające się również z ekspertów agencji MSL, zwracała w tym roku szczególną uwagę? Na te pytania odpowiedział nam Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP CEE z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży.

Jaka jest rola MSLGROUP w przy tworzeniu festiwalu Golden Drum?

MSL Group jest strategicznym doradcą przy repozycjonowaniu Golden Drum. Do naszych zadań należy komunikacja imprezy – dotarcie do branży marketingowej na 37 rynkach w Europie, w Rosji i na Bliskim Wschodzie, sławienie sloganu tegorocznej edycji „Inspired to Inspire” na tych rynkach, promocja programu wydarzenia i jego prelegentów. To już druga edycja Festiwalu, podczas której występujemy jako wyłączny partner PR Golden Drum.

Jakie tematy poruszył Pan podczas tegorocznej edycji Golden Drum?

Razem z Zofią Bugajną, Business Development Director MSLGROUP CEE mówiliśmy o zmianach i rozwoju branży PR. Zwróciliśmy uwagę na fakt, że linia podziału na wyspecjalizowane agencje będzie się zacierać, że powracamy do modelu „wszystko pod jednym dachem” z tą różnicą, że to właśnie PR może stać się wiodącą siłą w procesie strategicznym. Rewolucja w branży niesie za sobą duże zmiany, a jedynym rozwiązaniem na poprawę tej sytuacji jest współpraca. Public Relations musi integrować się z reklamą, mediami społecznościowymi i pracować z nimi wspólnie ramię w ramię. Taka zmiana wpłynie na zapotrzebowania na zupełnie inny profil specjalisty PR. Rynek potrzebuje strategicznych doradców w obszarze konsultingu komunikacyjnego i biznesowego. To właśnie jest kierunek rozwoju współczesnego PR.

 Jakie znaczenie, jeśli mowa o kampaniach prezentowanych podczas festiwalu, ma pochodzenie ich twórców?

W tegorocznej edycji Festiwalu Golden Drum po raz pierwszy została wprowadzona nowa kategoria konkursowa. Zgłoszenia, których kreatywne pomysły miały wpływ na lokalną społeczność mogły rywalizować o nagrodę „Best Capture od Local Spirit”.

Na jakie aspekty Pan, jako juror, zwraca szczególną uwagę?

Przede wszystkim na kreatywność.

Jakie są Pana wrażenia po tegorocznej edycji?

Tegoroczna edycja była bardzo udana. Do tej pory Festiwal odbywał się w małym nadmorskim mieście Portorož. W tym roku po raz pierwszy organizatorzy postanowili przenieść wydarzenie do Ljubliany, a dokładnie do Zamku w Ljublianie.  To miejsce ma zupełnie inny charakter, ale na pewno festiwal na tej zmianie nie stracił. Golden Drum nadal ma szanse utrzymania się na pozycji najlepszego Festiwalu Kreatywności w Europie Środowej.

 Jakie trendy były w tym roku szczególnie doceniane?

Uwagę jury zwróciło kilka ważnych kampanii społecznych adresujących problemy, z którymi boryka się nasz region. Szukano też takich, które miały realny wpływ na społeczeństwo.

::

Fot. Materiały prasowe

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF