...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trzecie spotkanie Dimaq Voice w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy

W czwartek, 10 stycznia odbyło się trzecie spotkanie z cyklu Dimaq Voice. Tym razem w związku z rosnącą popularnością i frekwencją - DIMAQ Voice zostało przeniesione do nowego miejsca – Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy.

Podczas cyklu Dimaq Voice merytoryczny głos oddajemy branżowym ekspertom- posiadaczom certyfikatów DIMAQ.  DIMAQowcy  za udział w wydarzeniu otrzymują 5 punktów recertyfikacyjnych. Na styczniowej edycji tematami przewodnimi było UX oraz sprzedaż  zintegrowana.

Backward is the new forward

Pierwszą prelekcję wygłosili Igor Pietrzak – UX/UI Director i Wojtek Daniłowicz – CTO w Imagine.

Prezentowali metody poznawcze oraz metody pracy, które mogą być alternatywą lub uzupełnieniem do istniejących procesów projektowych.

Puntem wyjścia w prezentacji było rozłożenie projektu na czynniki pierwsze: określenie celu zaczynając na „poznaniu” a kończąc na „konkrecie”. Panowie zwrócili uwagę, jak istotną rolę w całym procesie projektowym odgrywają metody badawcze (jakościowe, ilościowe, raporty i analizy persony).

Working backwards…czyli zaczynaj od końca

W trakcie prezentacji  „myślenie w przód” zostało skonfrontowane z „myśleniem wstecz”. Okazuje się, że dzięki „myśleniu wstecz”, mamy szansę odkryć to czego, jeszcze nie wiemy. Natomiast przy „myśleniu w przód” optymalizujemy, to co już istnieje.  

Podczas prac projektowych bardzo często dochodzi do zmian.  Łatwo wówczas zgubić wstępną, wizję produktu, pojawiają się nowe pomysły, które mają spowodować, że produkt będzie jeszcze lepszy. Jednak nie jest to końca dobra metodologia. Firma Amazon stara się rozwiązać ten problem Working backwards – techniką, czyli zaczynaniu… od końca.

Okazuje się,  że w trakcie pracy nad projektem poprzez „myślenie wstecz” możemy zyskać nową perspektywę. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest notka prasowa z przyszłości, czyli metoda polegająca na rozpoczęciu prac nad produktem od stworzenia jego wizji oczami konsumentów po określonym czasie. W efekcie okazuje się, że Working backwords nie jest jedynie skuteczną metodą pracy, ale i również świetnym motywatorem działań dla całego zespołu.

 

Integracja kanałów offline i online – wyzwanie dla biznesu i komunikacji

Druga prezentacja dotyczyła sprzedaży zintegrowanej. Prezentację wygłosił Jarek Agatowski, Head of E-commerce & Digital EE z firmy PANDORA.

Prelegent podkreślił, że zachowania klientów zmieniają się: zaciera się granica między online i offline a ścieżka zakupu nie jest linearna, tylko zmienna i dynamiczna. W tym przypadku istotną rolę zaczyna odgrywać omnichannel, czyli nowe spojrzenie na wielokanałowość, którego celem jest zapewnienie spójnego doświadczenia zakupowego konsumentowi bez względu na to, w którym kanale lub kanałach wchodzi w interakcję ze sprzedawcą.

Poznaj konsumenta swego

Jednak, żeby sprzedaż zintegrowana była skuteczna, należy poznać swojego konsumenta, dlatego tak ważna jest w tym przypadku analiza person (personalizacja). Następnie należy zaprojektować doświadczenie przez szerokie zrozumienie potrzeb konsumenta. Podczas prelekcji Jarek Agatowski przedstawił szereg narzędzi, które należy wykorzystać aby wyjść z nawyków mass marketingu i przejść do komunikacji behawioralnej, opartej na zachowaniach użytkowników

Świat E-commerce

Ostatnią prezentację poprowadził Tomasz Tarasiuk, E-commerce Manager w Philips Polska. Prelekcja miała na celu pokazania świata e-commerce oczami konsumenta oraz podkreślenie podstawowych emocji, które towarzyszą ludziom podczas zakupów w kanale online.
Za przykład posłużył Philips OneBlade i jego aktywacja w kanale Allegro.

Prelegent zaznaczył, że allegro to jedna z wielu ścieżek egzekujacji strategii D2C. Jednak najpierw, tak jak już było wspominane w przypadku innych prezentacji, najważniejsze jest poznanie konsumenta.  Direct to consumer zakłada intensywną obecność w tych wszystkich kanałach komunikacji, w których porusza się grupa docelowa, w tym przypadku wykorzystano Allegro, które niezaprzeczalnie jest podmiotem wiodącym – 5. marketplace w Europie​.

Na zakończenie spotkania, uczestnicy mieli możliwość zadania pytań prelegentom, jak i również porozmawiać o branży internetowej w kuluarach.

Kolejny spotkanie Dimaq Voice już w lutym. Serdecznie zapraszamy!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF