Wreszcie podniesiony limit na nieodpłatne przekazywanie upominków!

286

Branża upominków reklamowych ma powód do świętowania! 1. stycznia br. wreszcie zmieniły się przepisy na nieodpłatne przekazywanie upominków bez prowadzenia ewidencji, podnoszące limit z 10 zł na 20 zł. To przełomowy krok, który nadal co prawda jest niewystarczający, ale pierwszy raz od dawna ta arcyważna dla całej branży sprawa drgnęła z inicjatywy rządzących.

Nowy rok przyniósł bardzo pozytywne zmiany, które mogą być jaskółką kolejnych, pomyślnych dla branży reklamowej modyfikacji ustawy o VAT. PIAP od dawna lobbuje na rzecz zmiany prawa w kwestii podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków. Izba od lat przekonuje do swoich racji polityków odpowiedzialnych za rozwój gospodarki oraz pokrewne podmioty gospodarcze, które wspólnie z PIAP podkreślały długofalowe i wieloaspektowe, pozytywne skutki proklamowanych zmian.

Zmianie uległ art. 7 ust. 4. ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim obecnie przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary w dwóch wariantach limitów cenowych. W pierwszym przypadku są prezenty o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. W drugim wariancie mowa o prezentach, których przekazania nie ujęto w ewidencji, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia – jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł. Przed 1. stycznia br. ten limit wynosił 10 zł. W związku z tym, nieodpłatne przekazanie prezentu będzie podlegać opodatkowaniu VAT w przypadku prezentów o wartości przekraczającej 100 zł oraz prezentów o wartości powyżej 20 zł, ale nieprzekraczającej 100 zł, gdy nie jest prowadzona ewidencja osób obdarowanych.

Podniesienie limitu na nieodpłatne przekazywanie upominku bez prowadzenia ewidencji ułatwi proces przekazywania prezentów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie tą formą promocji. PIAP ocenia ten ruch jako próbę sprawdzenia przez ustawodawcę pozytywnych następstw decyzji dla skarbu Państwa. Izba zapowiada dalsze kroki proklamujące korzyści z tej linii zmian, mając nadzieję, że przysłużą się one zarówno gospodarce, jak i dostawcom upominków reklamowych oraz klientom końcowym.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 180 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.


Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

 

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej