...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wreszcie podniesiony limit na nieodpłatne przekazywanie upominków!

Limity_promocji

Branża upominków reklamowych ma powód do świętowania! 1. stycznia br. wreszcie zmieniły się przepisy na nieodpłatne przekazywanie upominków bez prowadzenia ewidencji, podnoszące limit z 10 zł na 20 zł. To przełomowy krok, który nadal co prawda jest niewystarczający, ale pierwszy raz od dawna ta arcyważna dla całej branży sprawa drgnęła z inicjatywy rządzących.

Nowy rok przyniósł bardzo pozytywne zmiany, które mogą być jaskółką kolejnych, pomyślnych dla branży reklamowej modyfikacji ustawy o VAT. PIAP od dawna lobbuje na rzecz zmiany prawa w kwestii podniesienia limitów na nieodpłatne przekazywanie upominków. Izba od lat przekonuje do swoich racji polityków odpowiedzialnych za rozwój gospodarki oraz pokrewne podmioty gospodarcze, które wspólnie z PIAP podkreślały długofalowe i wieloaspektowe, pozytywne skutki proklamowanych zmian.

Zmianie uległ art. 7 ust. 4. ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z nim obecnie przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary w dwóch wariantach limitów cenowych. W pierwszym przypadku są prezenty o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości osób obdarowanych. W drugim wariancie mowa o prezentach, których przekazania nie ujęto w ewidencji, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia – jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł. Przed 1. stycznia br. ten limit wynosił 10 zł. W związku z tym, nieodpłatne przekazanie prezentu będzie podlegać opodatkowaniu VAT w przypadku prezentów o wartości przekraczającej 100 zł oraz prezentów o wartości powyżej 20 zł, ale nieprzekraczającej 100 zł, gdy nie jest prowadzona ewidencja osób obdarowanych.

Podniesienie limitu na nieodpłatne przekazywanie upominku bez prowadzenia ewidencji ułatwi proces przekazywania prezentów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie tą formą promocji. PIAP ocenia ten ruch jako próbę sprawdzenia przez ustawodawcę pozytywnych następstw decyzji dla skarbu Państwa. Izba zapowiada dalsze kroki proklamujące korzyści z tej linii zmian, mając nadzieję, że przysłużą się one zarówno gospodarce, jak i dostawcom upominków reklamowych oraz klientom końcowym.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 180 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.


Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF