Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2020! [BRIEF PATRONUJE]
Spośród rekordowej liczby 394 zgłoszeń w XVIII edycji Złotych Spinaczy, Jury wybrało 93, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały: Grupa Komunikacja Plus (11 nominacji), OLX – (6 nominacji) oraz 24/7Communication i 38 Content Communication (po 5 nominacji).
W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna. W przypadku kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, jeden projekt zostanie wyróżniony i otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.
Ponadto już po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.
Złote Spinacze od wielu lat promują najlepsze praktyki branży komunikacji i public relations w Polsce i chociaż ten rok jest wyjątkowy ze względu na pandemię, to zainteresowanie konkursem nie tylko nie zmalało, ale wręcz wzrosło. W tym roku padł kolejny rekord – wpłynęły aż 394 zgłoszenia, które zostały skrupulatnie ocenione przez Członków Jury, a następnie zweryfikowane przez zespół ekspertów Deloitte. Statystyki zgłoszeń potwierdzają, że w okresie turbulencji i niepewności, szczególnego znaczenia nabiera budowanie dialogu z interesariuszami oraz wzmacnianie wizerunku i zaufania do marek.
Mariusz Ustyjańczuk, Partner, Lider usług Risk Advisory w Deloitte
Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 r.
Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
- Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
- Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media
2. PR produktu
- Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
- Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
- Death Stranding / MSL, PlayStation Polska
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
- Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
- Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance
4. Advocacy i Public Affairs
- Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
- Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
5. Kampania społeczna
- #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE
- BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
- ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES
6. PR pro bono
- Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio
- ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
- Zostań z muzyką / Projekt PR
7. Covid-19 PR response
- Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska
- Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
- Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
- Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
8. Komunikacja wewnętrzna
- Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland
- NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden
- Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
9. Event komercyjny
- POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska
10. Event społeczny
- Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
- OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX
- „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
11. Launch produktu, usługi lub firmy
- Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR
- Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
- Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
12. Sustainability & CSR Communications
- FASOFF / MOSQI.TO
- Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald’s Polska
13. PR miejsca, miasta lub regionu
- Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
- Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
- Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator
14. Social media
- Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
- Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank
- Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska
15. Business-to-Business PR
- Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia
- TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor
16. PR finansowy i relacje inwestorskie
- Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting
- Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi
17. Media relations
- Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies
- Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj
- Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
18. Employer Branding
- Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
- Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
- Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC
19. Content marketing – branded content
- ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT
- Kryptonim S.E.S.J.A / Monday – agencja komunikacji
- CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace
20. Custom Publishing
- NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden
- Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl
- Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
- Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
- Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska
- M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska
22. Finanse
- #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski
- „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska
- Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)
23. Uroda, higiena i wellness
- #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum
Moda i styl życia - ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług
25. Kultura i media
- Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard
- Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery
- Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9
26. Medycyna i zdrowie
- Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD
- #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia
- #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej
27. Sport, turystyka i rekreacja
- Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii
28. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrz
- Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit
- Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain
- Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon
- Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska
29. Przemysł i infrastruktura
- NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup
- Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux
- Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel
30. Motoryzacja i transport
- IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry
31. NGO i sektor publiczny
- Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders
- Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Kategorie specjalne:
32. Kreatywność
- BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
- Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”
33. Efektywność
- Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii
- Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan
- Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication
34. Research&Insight
- Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR
- Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab
- REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska
- Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska
Kategoria jubileuszowa:
35. Kampania PR XX-lecia
- Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej
- A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT
- Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR
Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie: www.zlotespinacze.pl
Partner merytoryczny konkursu: Deloitte.
Partnerzy: rp.pl, Rzeczpospolita, BRIEF, Wirtualne Media, Newseria, PRoto, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), Pro4Media, VIDEOactions – agencja filmowa, THINKTANK, Sotrender, Conrego, Piloci Studio, Digital Beast, Michał Gmitruk Production, SPORTBIZ – Forum Sportu i Biznesu.
Źródło: informacja prasowa ZSPR